در مراسم گرامیداشت شهدای سانحه سقوط بالگرد

رهبر شیعیان پاکستان: انقلاب اسلامی از توانمندی ویژه برای تبدیل چالش به فرصت برخوردار است

رهبر شیعیان پاکستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران چالش‌های متعددی در طول تاریخ درخشان خود دیده و از این موانع و مصائب عبور کرده‌است، تاکید کرد: این وضعیت فعلی نیز با توانمندی قوی انقلاب اسلامی مدیریت و به فرصت تبدیل خواهد شد.

 علامه «سید ساجد علی نقوی» طی سخنرانی در مراسم گرامیداشت شهدای سانحه سقوط بالگرد و همایش قرآن و حدیت در اسلام‌آباد، شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و همراهان آنها را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

وی افزود: در این هیچ شکی نیست که ایران و جهان اسلام یک رهبر بزرگ، متفکر و سیاستمدار قدر در سطح بین المللی را از دست داد، اما بدانید حاکمیت در ایران و انقلاب اسلامی از یک توانمندی منحصر به فرد برای تبدیل چالش به فرصت برخوردار است.

رئیس حزب تحریک اسلامی پاکستان گفت: انقلاب اسلامی ایران چالش‌هایی متعددی در طول تاریخ درخشان خود دیده و ما مشاهده کردیم که چگونه از این موانع و مصائب عبور کرد. این وضعیت فعلی نیز با توانمندی قوی انقلاب اسلامی مدیریت و به فرصت تبدیل خواهد شد.

وی دیپلماسی دولت شهید رئیسی با حضور شخصیتی همچنین شهید امیرعبداللهیان را رویکرد شناخته شده در سطح جهانی دانست و تاکید کرد: رئیس جمهور آقای رئیسی سیاستمداری بود که از طریق یک رویکرد چند وجهی متناسب با شرایط منطقه و جهان برای صیانت از منافع ملی، دفاع از جهان اسلام به ویژه تقویت روابط با همسایگان خدمات ارزنده‌ای از خود به جای گذاشت.

رهبر شیعیان پاکستان با تمجید از مواضع مقتدرانه آیت‌الله رئیسی در دفاع از فلسطین، حمایت از مردم غزه و مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: سفر ماه گذشته ایشان به پاکستان پیام وحدت و همدلی را به همراه داشت و ما مدیون نگاه مشفقانه ایشان برای همگرایی و همسویی میان ملت‌های اسلامی هستیم.

وی تاکید کرد: سفر اخیر آیت‌الله رئیسی و آقای امیرعبداللهیان به پاکستان مسیر جدیدی را برای ما جهت بیداری و یکپارچگی در راستای دفاع از منافع مشترک ترسیم کرد و قطعا ما این راه و اندیشه‌های شهدای عزیز را ادامه خواهیم داد.

ادای احترام از سوی مقامات پاکستان در حالی همچنان ادامه دارد که «شهباز شریف» نخست وزیر این کشور روز گذشته در صدر یک هیات بلندپایه برای تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه به تهران سفر کرد.

وی حضور در سالن اجلاس سران به پیکر رئیس جمهور شهید آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان آنان ادای احترام کرد.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر اطلاع رسانی، وزیر بازرگانی و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در این مراسم شهباز شریف را همراهی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار