گزارش رسانه‌های جهان از مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید در مشهد

رسانه‌های خارجی ضمن پوشش مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور کشورمان در زادگاه او، به حضور گسترده عزاداران برای وداع اشاره کردند.

رسانه‌های خارجی حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در شهر مشهد را پوشش داده و به مشارکت «صد‌ها هزار نفر از مردم» در این مراسم اشاره کردند.

رئیس جمهور کشورمان عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه به همراه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در حال بازگشت از مراسم افتتاح یک سد بودند که بر اثر سانحه هوایی به درجه رفیع شهادت نائل شدند. 

مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور کشورمان صبح دوم خرداد در تهران برگزار شد و هزاران نفر از مردم پایتخت برای بدرقه این شهدا به خیابان‌ها آمدند. موج عظیم مردم و حضور آنان در این مراسم نیز سوژه بسیاری از رسانه‌های غربی شد. شهید رئیسی پس از تشییع باشکوه در تهران، صبح امروز (پنجشنبه) برای تشییع به بیرجند آمد و مورد استقبال عظیم مردم این شهر قرار گرفت. پس از آن، پیکر ایشان برای تشییع و خاکسپاری به مشهدالرضا منتقل شد.

نشریه فایننشال تایمز در خصوص خاکسپاری رئیس جمهور کشورمان نوشت: «ابراهیم رئیسی پس از روز‌ها سوگواری تشییع شد». این نشریه می‌نویسد رئیس جمهور ایران پس از ادای احترام «میلیون‌ها نفر از مردم عزادار طی مراسم سه روزه در ۵ شهر بزرگ» در زادگاهش مشهد به خاک سپرده شد. 

فایننشال تایمز

خبرگزاری صدای آمریکا نیز همزمان با پوشش این مراسم نوشت «هزاران نفر از ایرانیان در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور گرد هم آمدند».

صدای آمریکا

الجزیره نیز در وبسایت خود نوشت که هزاران نفر از مردم همزمان با در دست گرفتن پلاکارد و اهتزاز پرچم ایران، رئیس جمهور خود را بدرقه کردند. 

وبسایت شبکه الجزیره

خبرگزاری رویترز نیز در خبر خود اشاره می‌کند که حین حرکت پیکر رئیس جمهور ایران در میان انبوه عزاداران، مردم با پرتاب گل او را راهی حرم امام رضا (ع) کردند.

خبرگزاری رویترز

روزنامه لوموند فرانسه نیز نوشت که صدهاهزار نفر از مردم پیش از مراسم خاکسپاری رئیس جمهور، راهپیمایی کردند تا با او وداع کنند. این روزنامه در توصیف مراسم نوشت که مردان و زنان مشکین پوش در حالی که گل‌های سفید در دست داشتند، تابلو‌هایی را در دست گرفته بودند که به رئیس جمهور به عنوان «مرد میدان جنگ» ادای احترام می‌کرد.

روزنامه لوموند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
دقیقا بدرقه باشکوه و زیبایی بود بی نظیر بود مثل دفعه های قبل احسنت به این عشق و علاقه مردم برزرگ ایران قوی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
دقیقا بدرقه باشکوه و زیبایی بود بی نظیر بود مثل دفعه های قبل احسنت به این عشق و علاقه مردم برزرگ ایران قوی
آخرین اخبار