جوجه‌ریزی در آذربایجان‌غربی ۴۱ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه طی اردیبهشت امسال در واحد‌های مرغ گوشتی استان جوجه‌ریزی انجام شد که در مقایسه با زمان مشابه پارسال از افزایش ۴۱ درصدی برخوردار است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در فروردین امسال ۴ میلیون و ۹۱۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های تولیدی انجام شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال حدود ۱۱ درصد افزایش داشت.

 وی اضافه کرد: در تامین گوشت مرغ مصرفی مردم هیچ گونه مشکل یا کمبودی در سطح بازار استان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: رتبه سوم کشوری در این زمینه با تولید سالانه بیش از ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در واحد‌های مادری به این استان تعلق دارد.

شهبازی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ جوجه‌ریزی در واحد‌های مادری استان به ۴۷ میلیون و۷۰۰ هزار قطعه بود که در سال ۱۴۰۲ این میزان جوجه‌ریزی به ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه معادل ۲۲ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، آذربایجان‌غربی با تولید ۱۰۸ هزار تن گوشت مرغ به رتبه ۷ کشوری ارتقا پیدا کرد، اظهار کرد: تولید گوشت روزانه استان بیش از ۳۰۰ تن بود.

وی بیان کرد: حداکثر نیاز استان بین ۲۶۰ تا۲۷۰ تن متغیر بوده و مازاد گوشت تولیدی به استان‌های دیگر و کشور عراق صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.