یک ویژگی از مایکروسافت که باعث نگرانی در مورد حریم خصوصی شده است

قابلیت‌های جدید مایکروسافت مبتنی بر هوش مصنوعی موجب نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی شده است.

مایکروسافت چندین ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را اعلام کرده که در ماه ژوئن در ویندوز ۱۱ در دسترس خواهند بود، از جمله Live Captions و Recall که هر کاری را که در رایانه انجام می‌دهید می‌بیند و اسکرین‌شات می‌گیرد و آن ها را به صورت محلی در دستگاه شما ذخیره می‌کند.

اگرچه می‌توانید این ویژگی‌ها را به صورت دستی غیر فعال کنید و مایکروسافت می‌گوید این ویژگی ۱۰۰ ٪ بر حریم خصوصی متمرکز است، سازمان دیده‌بان داده انگلیس در حال بررسی ویژگی جدید برای تعیین تدابیر امنیتی به منظور محافظت از حریم خصوصی کاربران است.

عصر جدید کامپیوتر‌ها

مایکروسافت قاطعانه اعلام کرده است که این ویژگی‌های ویژه به طور انحصاری در دوره جدید رایانه‌های شخصی ویندوزی در دسترس خواهند بود.

این کار بیشتر به این دلیل است که این ویژگی‌ها به یک واحد پردازش عصبی (NPU) بسیار پرقدرت نیاز دارند و مایکروسافت تضمین می‌کند که این ویژگی ۱۰۰ ٪ بر حریم خصوصی متمرکز است و اسکرین‌شات‌ها به صورت محلی در دستگاه شما ذخیره می‌شوند.

علاوه بر این، تایید کرد که از داده‌های دسترسی به ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی برای آموزش مدل‌های خود استفاده نخواهد کرد و کاربران مشخص خواهند کرد که چه مدت می‌خواهند فیلم در دستگاه‌هایشان در یک فضای مشخص ذخیره شود.

نگرانی‌های بزرگ

ویژگی Recall مایکروسافت حتی قبل از راه‌اندازی خود با واکنش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی، نگرانی‌های بیشتری را نسبت به Copilot ایجاد کرده است و برخی از کاربران ویندوز حتی برنامه‌های خود را برای کنار گذاشتن ویندوز و رفتن به لینوکس به دلیل نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی تایید کرده‌اند. ایلان ماسک میلیاردر نیز احساسات مشابهی را تکرار کرد و نشان داد که پس از در دسترس قرار گرفتن این ویژگی، آن را خاموش خواهد کرد.

یک کابوس برای حریم خصوصی

رگولاتور انگلیس در حال انجام پرس و جو‌هایی با مایکروسافت است تا بفهمد چه تدابیری برای محافظت از حریم خصوصی کاربر در خصوص ویژگی هوش مصنوعی جدید آن وجود دارد که می‌تواند همه چیز را در رایانه شما ببیند و داده‌ها را برای مراجعات بعدی ذخیره کند.

اگرچه به عنوان یک کابوس حفظ حریم خصوصی دیده می‌شود، اما مایکروسافت آن را به عنوان یک تجربه اختیاری و در عین حال حفظ حریم خصوصی و ارزش‌های امنیتی اصلی به ویندوز ۱۱ ارسال می‌کند.

منبع: ارم‌نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار