یک سخنران مذهبی مطرح کرد؛

آیت‌الله رئیسی؛ رئیس جمهوری که در مقابل طعنه‌ها سعه صدر داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی درمورد سعه صدر و صبر فراوان آیت‌الله رئیسی در مقابل طعنه‌ها توضیحاتی داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی درمورد ریاست جمهوری آیت الله رئیسی بیان کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی سطح ریاست جمهوری را خیلی بالا برد؛ به طوری که هر کسی جرأت نکند بیاد و ریاست جمهوری کشور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، کشور شهدا و این کشور انقلابی را بدست بگیرد و آن وقت بخواهد ما را به یک سمت دیگری ببرد و درواقع، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، سطح توقع مردم از ریاست جمهوری را به حدی بالا برد که کسی در این سمت نیاید و بخواهد به مردم دروغ بگوید و بخواهد در کشور بحران درست کند و آرامش مردم را بر هم بزند. 

این سخنران مذهبی گفت: شکی نیست که آیت الله سید ابراهیم رئیسی انتقاد داشت. اما باید توجه کرد که چه کسی در کار است؟ آن هم، کاری مثل ریاست جمهوری که به هر حال، سکان اجرایی کشور را در دست دارد و انتقاد متوجه‌اش خواهد بود. اما با این وجود، همه مردم می‌دانستند که ایشان صداقت دارند و همه آنها در جریان پاک‌دستی آیت الله سید ابراهیم رئیسی قرار داشتند و ایشان برای خودشان نمی‌زنند و در حقیقت، جیبی برای خودشان درست نکرده‌اند و به همین دلیل، آرامش را در جامعه القاء می‌کنند و این خصوصیات را داشتند و همه این‌ها باعث شدند که آیت الله سید ابراهیم رئیسی، سطح ریاست جمهوری را بالا ببرد؛ بنابراین امیدواریم این ریل‌گذاری که این بزرگوار کرد در ریاست جمهوری بعدی هم، ادامه پیدا کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی درمورد صبر و سعه صدر آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: یکی از خصوصیات آیت الله سید ابراهیم رئیسی این بود که فرد اهل حاشیه و جنجالی و کسی که بخواهد آرامش مردم را باهم بزند، نبود و با وجود تمام آزار‌ها و طعنه‌ها و نیش‌ها که در پیام تسلیت رهبر بزرگوارمان هم، آمده بود مثل استاد شهید بهشتی، مظلومانه همه را تحمل می‌کرد ولی به جامعه منتقل نمی‌کرد. 

اگرچه وقتی دشمن نیش می‌زند این مسئله باعث خوشحالی است ولی هنگامی که دوستان به ویژه افرادی که مسببان ایجاد وضعیت موجود بوده‌اند نیش و طعنه می‌زنند و زبان درازی می‌کنند و طلبکار می‌شوند ناراحت کننده است چراکه آن‌ها همان افرادی هستند که بعضاً خشت روی خشت نگذاشتند به آیت الله سید ابراهیم رئیسی طعنه می‌زدند که یک میلیون مسکن هر ساله‌ات کجاست؟ آن مهار تورم کجاست؟ این در حالی است که با وجود تمام شرایط موجود، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، تورم ۶۰ درصدی را به زیر ۴۰ درصد رسانده بود.

این سخنران مذهبی افزود: در جلسه ای، یکی از رفقا می‌گفت همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی بودم که آن جلسه بسیار تلخ بود و به ایشان، خیلی طعنه زده شد و این حرف‌ها با لحن بدی بیان شدند و همه را شنید و وقتی بیرون آمدیم به آقای رئیسی گفتم: حاج آقا! یک دفاعی؟ و در پاسخ گفت که اینها دلسوز هستند. این نشان از سعه صدر آیت‌الله رئیسی داشت در حالی‌که ما رئیس‌جمهوری داشتیم که به قول خودش، ما هر ۹-۸ روز یک بار با بحرانی در کشور روبرو می‌شدیم؛ هرچند که خیلی از آنها را خودشان درست می‌کردند و حتی رئیس‌جمهور بداخلاقی هم داشتیم که به مخالفان خود توهین می‌کرد ولی از آیت‌الله رئیسی چنین رفتار‌هایی دیده نمی‌شد و این نشان‌دهنده بزرگی و سعه صدر این مرد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
روحت شاد سید مجاهد خوش اخلاق بهشت برین گوارایت