رهبر حزب کارگر انگلیس:

تلاش می‌کنم به عملیات اسرائیل در رفح پایان دهم

رهبر حزب کارگر انگلیس از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح انتقاد کرده و خواستار پایان بخشیدن به آن شد.

پس از آمریکا، انگلیس دومین کشوری است که لابی اسراییل به شدت در آن فعال است به طور که جرمی کوربین، رهبر پیشین حزب کارگر پس از انتقاد صریح از رژیم صهیونیستی با برچسب‌های یهودی ستیزی مجبور به کناره گیری از رهبری این حزب شد. به زودی انتخابات عمومی بار دیگر در سرتاسر انگلیس برگزار خواهد شد، جایی که سیاست خارجی بار دیگر برای رای دهندگان اهمیت پیدا خواهد کرد. 

به گزارش الجزیره، کی یر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد: در صورت پیروزی در انتخابات سراسری چهارم ژوئیه و رسیدن به پست نخست وزیری، خواهم کوشید به عملیات ارتش اسراییل در رفح پایان بخشم. 

وی با اشاره به فجایع رخ داده در رفح طی عملیات رژیم صهیونیستی، افزود: آن تصاویر و گزارش‌های منتشر شده از فجایع رخ داده علیه غیرنظامیان بسیار وحشتناک است. چیزی که این مسئله را هولناکتر می‌سازد این است که رفح منطقه امن بوده است که زنان و کودکان در آنجا پناه گرفته بودند. خانواده‌های مستقر در این منطقه پیش از این بار‌ها به طور اجباری آواره شده بودند. 

استارمر خاطرنشان کرد: من به دلیل آنچه در شب گذشته دیده ام شوکه شدم. تصور من این است که هر انسانی با دیدن تصاویر مربوط به فجایع رخ داده در رفح دچار شوک می‌شود. کشتار جمعی غیرنظامیان تبعات اجتناب ناپذیر عملیات اسراییل در رفح محسوب می‌شود. من در صورت پیروزی در انتخابات خواهم کوشید به این موضوع پایان بخشم. 

استارمر که جایگزین جرمی کوربین شده است به خوبی نسبت به قدرت لابی صهیونیست در انگلیس آشنایی داشته و می‌کوشد مواضعی اتخاذ نکند که در نهایت به سرنوشت کوربین در عالم سیاست دچار شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
انگلیس خودش انگل این فاجعه است و مسئول جان تواگر کاره ای هستی مجلس را از ۶۴٪لواط گران که به زبان شما همجس بازان میباشد پاک کن چون در شهر لوط انگلها رشد میکنند
آخرین اخبار