شکایت علیه رئیس کمیسیون اروپا به دلیل حمایت او از جنایات اسرائیل

یک موسسه بین‌المللی در ژنو به دادگاه لاهه شکایتی علیه رئیس کمیسیون اروپا به دلیل حمایت بی قید و شرط از جنایت جنگی رژیم صهیونیستی، ارائه کرد.

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی ژنو (GIPRI) اعلام کرد که شکایتی را علیه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به اتهام مشارکت در جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی در غزه به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرده است.

براساس گزارش القدس العربی، آلفرد دی زایاس، کارشناس مستقل سابق سازمان ملل بیانیه‌ای را در صفحه شخصی خود درباره ابتکار عملی که در موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی ژنو علیه رئیس کمیسیون اروپا رهبری می‌کند، منتشر کرد. این بیانیه حاکی از آن است که شکایتی به اتهام مشارکت در جنایات نظامیان صهیونیستی در نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین در دیوان کیفری بین‌المللی علیه رئیس کمیسیون اروپا ثبت شده است.

در این بیانیه تاکید شده است که این شکایت از دادگاه کیفری بین المللی می‌خواهد تا علیه فون در لاین تحقیق کند. در ادامه آن آمده است: دلایل معقولی برای این باور وجود دارد که حمایت بی قید و شرط (نظامی، اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی) فون در لاین از اسرائیل، آن را قادر به ارتکاب جنایات جنگی و نسل کشی مداوم در غزه کرده است.

دی زایاس تاکید کرد که فون در لاین نقش ابزاری در دسترسی به حمایت نظامی ارائه شده توسط اتحادیه اروپا به ارتش صهیونیستی داشت. او اظهار داشت که فون در لاین تحریم‌های اقتصادی و نظامی علیه اسرائیل اعمال نکرد. رئیس کمیسیون اروپا به دلیل اتخاذ یک موضع طرفدار اسرائیل  و به دلیل حمایت بی قید و شرط از این رژیک از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با انتقاداتی مواجه است.

شایان ذکر است که فون در لاین در ششمین روز از حملات خشونت آمیز به غزه به اراضی اشغالی سفر کرد و  حمایت بی قید و شرط  اتحادیه اروپا را از تل آویو اعلام کرد. با این وجود کارکنان اتحادیه اروپا در ۲۰ اکتبر نامه مشترکی نوشتند و از فون در لاین خواستند به جای حمایت بی قید و شرط از اسرائیل، آتش بس و حفاظت از جان غیرنظامیان را بخواهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
سازمان ملل خیانتکار شماره یک از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و متحدانش بوده است.

شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار شماره یک از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و متحدانش بوده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار شماره یک از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و متحدانش بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
ارتش اسرائیل جنایتکار از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون و با کمک، حمایت و پشتیبانی همه جانبه ارتش آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در غزه مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
جو بایدن جنایتکار در غزه مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شده است.
نتانیاهو جنایتکار در غزه مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
لعنت به مدعیان دروغین حقوق بشر و هم سازمان های بین المللی خیانتکار! حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان رفح، اجرای قانون جنگل بود
۰۹:۳۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
لعنت به مدعیان دروغین حقوق بشر و هم سازمان های بین المللی خیانتکار!
حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان رفح، اجرای قانون جنگل بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
توچقدر بدبختی از دزد به دزد شکایت میکنید
آخرین اخبار