مدیرعامل آبفای کشور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

۵۵ درصد اهداف کلی جهاد آبرسانی محقق شد

امینی گفت: در طرح جهاد آبرسانی تاکنون ۵۵۰۰ روستا از نعمت آب برخوردار شده‌اند و اهداف باقی‌مانده این طرح تا پایان امسال محقق خواهد شد.

هاشم امینی مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در خصوص پیشرفت جهاد آبرسانی گفت: با برنامه ریزی که در سال‌های گذشته انجام شده بود، بنا شد تا پایان سال ۱۴۰۲، به ۵ هزار روستا آبرسانی شود و ۵ هزار روستای دیگر نیز تا پایان امسال با این طرح از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند.  تاکنون به ۵۵۰۰ روستا در کشور از این طریق آبرسانی شده و ۵۵ درصد هدف کلی طرح اجرایی شده است.

او افزود: از فاز دوم برنامه و  ۵ هزار روستایی که امسال قرار است عملیات آبرسانی برای آنها انجام شود، ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و تنها در فروردین و اردیبهشت از طرح‌های آبرسانی ۴۹۸ روستا  به بهره برداری رسیده و تا انتهای سال هم با تامین اعتباری که انجام می‌شود امیدواریم باقی مانده طرح را نیز تکمیل کنیم. البته طرح جهاد آبرسانی به این ۱۰ هزار روستا ختم نمی‌شود و از ظرفیت خیرین آبرسان و صنایعی که داریم در قالب مسئولیت اجتماعی تمایل به مشارکت دارند استفاده می‌کنیم.

امینی در خصوص اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان گفت: برای ۲۳۵۱ روستا که دارای تنش آبی یا ناپایداری آب بوده طرح تعریف شده که تاکنون عملیات برای ۱۷۵۱ روستا با جمعیت ۵۵۴ هزار نفربه پایان رسیده است. ۲۵۰ روستا نیز در سیستان و بلوچستان با همت خیرین آبرسان تأمین آب انجام خواهد شد.

خبرنگار: امیرمحمد درویشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار