ورود مدیریت بحران به ارزیابی اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های خدمت رسان در استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر توجه دستگاه‌ها به تکالیف قانونی در پیشگیری از مخاطره سیل و «حفظ جان و مال مردم» در مخاطرات، از ارزیابی اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های خدمت رسان استان خبر داد.

 حامد یزدی مهر، صبح چهارشنبه، با اشاره به وضعیت جغرافیایی کشور و میزان حادثه خیزی در برخی نقاط اظهار کرد: توجه به اقدامات پیش از وقوع سیل تا جایی مهم است که به هر میزان به این حوزه اهمیت داده شود و تمهیدات و پیشگیری‌های لازم صورت گرفته باشد به همان میزان در هنگام وقوع حادثه با خسارت کمتری مواجه خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور گفت: تعیین نقاط آسیب پذیر و تحلیل ریسک‌های موجود در موضوع سیل، از اصلی‌ترین وظایف دستگاه‌های متولی این مخاطره در استان تهران محسوب می‌شود.

یزدی مهر، عدم توجه جدی دستگاه‌های متولی به قوانین و دستورالعمل‌های پیشگیرانه را علت اصلی بروز آسیب و خسارات‌های ناشی از مخاطراتی مثل سیلاب‌های فصلی دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های متولی باید «حفظ جان و مال مردم» را اولویت قرار داده و به همین واسطه اقدامات مؤثر در جهت پیشگیری از خسارات را در دستور کار داشته باشند.

وی توجه دستگاه‌های متولی به شرح وظایف قانونی مندرج در قوانین و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: تاکید مؤکد مدیریت بحران بر این مهم است که تکلیف اصلی و بنیادین دستگاه‌ها مبنی بر «حفظ جان و مال مردم» و «خدمت رسانی به مردم» به هیچ عنوان مغفول نماند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بهره مندی دستگاه‌های متولی از قوانین، دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌ها و اسناد بالادستی را برای اقدامات پیشگیرانه راهگشا دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه وقوع سیلاب قابل پیش بینی و پیشگیری می‌باشد، دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند، لذا اعلام می‌کنیم که ‏غافلگیری دستگاه‌های استان‬ تهران در بروز سیلاب‌های احتمالی پذیرفتنی نیست و تمامی اقدامات پیشگیرانه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار