دانشگاه کپنهاگ دانمارک سرمایه گذاری در اسرائیل را متوقف می‌کند

دانشگاه کپنهاگ دانمارک اعلام کرد که سرمایه گذاری در شرکت‌های اسرائیلی را که در کرانه باختری اشغالی و در عرصه شهرک سازی فعالیت دارند، متوقف می‌کند.

محوطه دانشگاه کپنهاگ از اوایل ماه مه شاهد تظاهرات دانشجویی بوده است. دانشجویان از مقامات دانشگاه خواسته اند تا ضمن توقف سرمایه گذاری در کرانه باختری اشغالی، آتش بس در غزه برقرار شود.

دانشجویان این دانشگاه خواستار «قطع روابط دانشگاهی با اسرائیل و خروج سرمایه‌های این دانشگاه از شرکت‌های فعال در سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستند».

دانشگاه در پستی در ایکس گفت: از ۲۹ می، تمام دارایی‌های خود را با ارزش کل تقریباً یک میلیون کرون دانمارک (حدود ۱۴۶ هزار دلار) که در Airbnb، Booking.com و edreams.com (از سایت‌های شهرک سازی) سرمایه گذاری شده اند، واگذار خواهد کرد. 

ارتش اشغالگر اسرائیل با حمایت آمریکا و اروپا به تجاوزات خود به نوار غزه ادامه داده و بیمارستان ها، ساختمان ها، برج‌ها و منازل غیرنظامیان فلسطینی را بمباران کرده و از ورود آب، غذا، دارو و سوخت جلوگیری کرده است.

بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد، حملات اشغالگران به غزه ۳۶۰۹۶ شهید و ۸۱۱۳۶ زخمی برجای گذاشته است و حدود ۱.۷ میلیون نفر از نوار غزه آواره شده اند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: شهرک سازی ، نوار غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار