تقدیر مدیران نیرو از فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی در شبکه استانی قزوین

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین گفت: امسال سومین سال است که در حوزه مصرف بهینه انرژی عملیات رسانه‌ای انجام می‌شود و قزوین در حوزه صرفه جویی استان برتر شد.

انبارلویی مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین در نشست با مدیران نیرو گفت: در دولت آقای رییسی نتایج خوبی در حوزه انرژی دیدیم و شوک‌های قطعی برق به حداقل ممکن رسید.

انبارلویی افزود: آب و برق عناصر کلیدی در تمام کشور هاست و مدیریت آن تدبیر و درایت می‌خواهد.

وی اضافه کرد: در حوزه فعالیت رسانه‌ای محدودیتی نداریم و پل واسط بین مردم و مسئولین هستیم.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین گفت: امسال سومین سال است که در حوزه مصرف بهینه انرژی عملیات رسانه‌ای انجام می‌شود و قزوین در حوزه صرفه جویی استان برتر شد.

به گفته انبارلویی، اگر همکاری دستگاه‌ها با صدا و سیما نباشد خلا خبری اتفاق می‌افتد و خوراک به رسانه‌های معاند داده می‌شود.

وی افزود: مردم اگر بدانند صدایشان در رسانه شنیده می‌شود و مدیر مربوطه هم پاسخ میدهد قطعا همراهی و همکاری بیشتری با دستگاه‌ها خواهند داشت.

ستوده مدیر کل آب منطقه‌ای استان گفت: سد‌های کشور تنها ۲۰ درصد آب دارند، آب سد طالقان به تهران، البرز و قزوین می‌رسد و در این سه استان در مصرف آب بسیار باید توجه کرد.

ستوده افزود: باید در حوزه آب واقعیت‌ها را به مردم گفت تا با اهمیت موضوع اشنا شوند.

اینانلو سرپرست شرکت توزیع برق استان قزوین هم گفت: نیاز مصرف استان ۱۱۰۰ مگاوات است، اما با مدیریت ۸۸۶ مگاوات مصرف می‌شود.

اینانلو تاکید کرد: در سال‌های گذشته صدا و سیما نقش موثری در مدیریت مصرف برق داشت و تولیدات رسانه ای، مردم را در جهت مصرف بهینه تشویق کرد. 

وی گفت: تلفات توزیع در کشور ۱۰ درصد و در استان زیر ۷ درصد است و نشان میدهد شبکه استان مناسب است.

به گفته این مسئول؛ ۴۷ درصد از انرژی در صنایع، ۲۳ درصد در کشاورزی و ما بقی مصرف در بخش خانگی و اصناف است.

اینانلو ادامه داد: هزینه تمام شده بالای تولید انرژی برق بار مالی زیادی برای وزارت نیرو دارد، اما با قیمت مناسب به دست مردم میرسد. میانگین فروش برق زیر ۲۰۰ تومان بوده است و مردم باید در استفاده آن صرفه جویی کنند.

وی گفت: در استان ما آفتاب و زاویه تابش و دما، قزوین را به بهترین استان تولید انرژی تجدید پذیر تبدیل کرده است.

سرپرست شرکت توزیع برق استان قزوین افزود: برخی نقاط استان با توجه به قرار داشتن در تونل بادی می‌تواند بهترین ظرفیت برای تولید برق باشد.

اینانلو گفت: در استان اولین شهرک انرژی کشور ایجاد شده است و باید سرمایه گذاران بیشتری در این حوزه ورود کنند.

موتاب ها مدیرعامل جدید نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: نیروگاه شهید رجایی نقش اساسی در پایداری شبکه برق در کشور دارد، برق ۳میلیون مشترک را این نیرو گاه تامین می‌کند و سالانه ۱۷ برنامه تعمیراتی در نیروگاه برگزار می‌شود.

موتاب‌ها اعلام کرد: میزان تولید برق ۱۶ درصد افزایش داشته است. بیش از ۹۷۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت تولید در این نیرو گاه داشته ایم. 

وی گفت: صدا و سیمای مرکز قزوین توانمندی‌های تیم فنی نیرو گاه و سختی تولید برق را به خوبی به نمایش گذاشت.

صباغیان مدیر عامل شرکت تولید برق قزوین و زنجان بیان کرد: تولید برق گران و فروش آن یارانه‌ای و ارزان است و صدا و سیما بسیار در حوزه مصرف برق با تولیدات خود کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار