کاهش ۲۰ درصدی بارش‌ها در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: به رغم بارش‌های اخیر در اردبیل با کاهش ۲۰ درصدی بارش‌ها و حجم ذخایر سد‌ها در استان روبه‌رو هستیم.

مجید کوهی گفت: به رغم بارش‌های اخیر همچنان مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب دعوت می‌کنیم و مردم اردبیل نباید در روز‌های پربارش اخیر صرفه‌جویی را فراموش کنند.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: در زمستان و بهار امسال شاهد بارش‌های خوبی در اکثر مناطق استان بودیم و تا حدودی کم بارشی فصل پاییز پارسال را جبران کرد.
به گفته او، به رغم این بارش‌ها، اما کماکان در شهرستان نیر و حوزه سد یامچی که تامین‌کننده بیش از ۷۰ درصد آب شهر اردبیل است با کاهش بیش از ۲۰ درصدی بارش‌ها مواجه هستیم.
کوهی افزود: بررسی آمار و اطلاعات شرکت آب منطقه‌ای استان نیز نشان می‌دهد که ذخایر آب سد یامچی کاهش حدود ۴ درصدی را نسبت به پارسال داشته تجربه می‌کند.
او ادامه داد: با توجه به اینکه قسمت عمده فصل بارشی استان سپری شده و در ماه‌های آینده فصل تابستان بارش‌های قابل توجهی نخواهیم داشت بنابراین به منظور جلوگیری از ایجاد تنش و بحران کم آبی توصیه می‌شود مدیریت منابع آب موجود و صرفه جویی در مصرف آن بیش از پیش جدی گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.