تدوین سند راهبردی تحول و پیشرفت در چهارمحال و بختیاری

تدوین سند راهبردی تحول و پیشرفت چهارمحال و بختیاری در ۱۹ بخش به عنوان یک میثاق استانی برای تحقق اهداف و منویات مقام معظم رهبری پیش روست که با جدیت ادامه خواهد یافت.

حمیدرضا منتظری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: دولت آیت‌الله رئیسی استراتژی محرومیت زدایی توام با توسعه را دنبال می‌کرد که این مسئله در چهارمحال و بختیاری به شکل ویژه دنبال شد.

وی افزود: مهار تورم، محو ناترازی و کسری پنهان بودجه، اختصاص هفت همت اعتبار سفر به استان در سال گذشته با تعهد دستگاه‌های اجرایی، تخصیص زود هنگام اعتبارات به مناطق سردسیر از جمله اقدامات مهم دولت بود.

منتظری اضافه کرد: بر اساس اعلام بانک جهانی نرخ تورم دولت آیت الله رئیسی به ۴۰ درصد و در چهارمحال و بختیاری برای اولین بار حدود ۲۰ درصد تورم منتهی به پایان اردیبهشت سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۸.۵ درصد کاهش یافت، از طرفی رشد اقتصادی ۵.۱ درصدی در این دولت اتفاق افتاد که در استان طبق برآورد‌های انجام شده رشد اقتصادی سال گذشته به ۶.۷ درصد رسید.


بیشتر بخوانید


وی گفت: همچنین بر اساس اعلام بانک جهانی نرخ بیکاری کشور ۷.۶ درصد و در استان در پایان زمستان به ۹.۳ درصد رسید که قطعاً در بهار امسال به این عدد نزدیک خواهیم شد.

منتظری ادامه داد: تدوین سند راهبردی تحول و پیشرفت استان در ۱۹ بخش به عنوان یک میثاق استانی برای تحقق اهداف و منویات مقام معظم رهبری پیش روست که با جدیت ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۱:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
استان بام ایران چهارمحال بختیاری با توجه به قرار گیری در زاگرس مرکزی و بین مرکز و بنادر و دارا بودن منابع انرژی و آب فراوان پتانسیل ابر صنعتی شدن و میزبان شدن برای دهها پروژه کلی همچون شهرهای فولاد و شهرهای پتروشیمی و شهرهای صنایع تبدیلی سیلو و سردخانه و بسته بندی و شهرها و مراکز تولیدی را دارد به امید اینکه این استان بام ایران به آنچه شایسته آن است برسد و مسولان کشوری و لشکری و استانی و نمایندگان اینهمه ظرفیت را بتوانند بخوبی شکوفا کنند