اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به فارغ التحصیلان دانشگاهی

امسال در تعهد اشتغال به فارغ التحصیلان دانشگاهی نگاه ویژه‌ای شده است که توصیه می‌شود اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

محمدکاظم منزوی معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال بختیاری گفت: فعالیت ما در کارگروه رونق باید عمیق‌تر از گذشته و با جدیت بیشتر در سطوح شهرستانی و استانی انجام شود، این کارگروه با هدف پیگیری طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشران و تکمیل طرح‌های نیمه تمام پیش‌بینی شده است، یعنی هدف تکمیل و افتتاح طرح‌های نیمه تمام در دو مقطع هفته دولت و دهه فجر امسال است.

وی افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی به خصوص مدیران اقتصادی و دستگاه‌های خدماتی درخواست می‌شود که همت لازم در این راستا را انجام دهند تا کار‌ها به خوبی پیش رود.

منزوی اضافه کرد: در مقطع بسیار مهمی قرار داریم بحث مهلت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ بند الف تا پایان شهریور و تسهیلات جز سه تبصره ۱۸ تا پایان خرداد ماه است که امید است امسال بیشترین جذب برای منابع که بازه زمانی دارند انجام و پرونده‌هایی که در بانک‌ها باز بوده سریعاً تسهیلات پرداخت شود.

وی با اشاره به تسهیلات ابلاغی مشاغل خانگی سال جاری، گفت: اطلاع رسانی به مردم برای ثبت نام تا پایان خرداد ماه اعلام شده، مدیران دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد، بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی، صمت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل ارشاد باید همه مساعی خود را به خرج دهند تا بتوانند اهلیت‌سنجی و بیشترین استفاده را از این تسهیلات داشته باشند.


بیشتر بخوانید


منزوی بیان داشت: البته کسانی که پارسال نتوانستند تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کنند سهمیه‌ای برای این افراد اختصاص داده شده است.

به گفته وی، امسال در تعهد اشتغال یعنی از ۶۲۰۰ تعهد حدود ۱۰۰۰ سهم مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است که باید اشتغال به کار شوند، در حقیقت امسال در تعهد اشتغال به فارغ التحصیلان دانشگاهی نگاه ویژه‌ای شده است که توصیه می‌شود اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

منزوی تصریح کرد: بخشی از تسهیلات بند الف تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ و این تسهیلات نهادی است یعنی نهاد‌هایی همچون بنیاد برکت، کمیته امداد، بهزیستی، صندوق نوآوری و بنیاد علوی برای اشتغال زایی تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد، البته در بودجه ۱۴۰۳ گروه‌های جهادی، سازمان‌های فنی حرفه‌ای، هنرستان‌ها و دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای سهمیه دارند که مدیران این دستگاه‌ها باید ساز و کار استفاده از تسهیلات را پیدا کنند تا بیشترین جذب انجام شود.

وی ادامه داد: ادارات تبلیغات اسلامی، جهاد دانشگاهی و آستان قدس امسال از جز ۳ بند الف تبصره ۲ نیز سهمیه تسهیلات دارند که امید است بیشترین استفاده از این دو بند انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
عالیه