منطقه آزاد چابهار برای رفع محرومیت گام‌های موثر و اثرگذاری برداشته است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مسوولیت این سازمان در قبال محرومان بسیار حساس و حائز اهمیت بوده برای همین منظور سازمان منطقه آزاد همواره تلاش کرده گام‌های موثر و اثرگذاری در رفع محرومیت و محرومیت زدایی بردارد.

  حمیرا ریگی  در دیدار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار تنها در سال گذشته با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)موفق به تهیه و اهداء جهیزیه به نوعروسان با هدف تسهیل در ازدواج اقشار کم برخوردار و نیز جوانی جمعیت شده است.

وی تلاش برای ایجاد رفاه اقشار محروم جامعه را از مطالبات به حق ساکنان این خطه از سرزمین اسلامی عنوان کرد و در این راستا از حمایت مالی این سازمان مشروط به مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و اختصاص بودجه های متناسب پس از انعقاد تفاهم‌نامه خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه محورهای مهمی با هدف بهبود کیفیت زندگی دهک های پایین جامعه بویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)مورد بحث و بررسی قرار گرفته است افزود: امیدواریم با چترهای حمایتی سایر دستگاه‌ها متولی بتوانیم در عرصه بهبود کیفیت زندگی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در چابهار و مناطق همجوار تاثیر گذار باشیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌هایی با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی علاقه مندان به کسب فنون مورد نیاز صنایع، مهارت آموزی فرزندان مدجویان علاقمند به کسب یادگیری فنون انجام گرفته است.

ریگی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار بعنوان یک سازمان مسوولیت پذیر اجتماعی در سال گذشته اقدام به انعقاد قرار داد با اداره کل کمیته امداد استان کرده و در این راستا اقداماتی نظیر اجرای طرح های مرتبط با توسعه معیشت پایدار جوامع حاشیه نشین شهری و روستایی، مشارکت در تامین جهیزیه زوجین ویژه خانواده های نیازمند و ایتام زیرپوشش و اجرای طرح کمک مومنانه در قالب بسته‌های معیشتی به خانواده‌های آسیب پذیر و بی بضاعت انجام داده است.

وی اجرای طرح های توانمندسازی دانش آموزان پایه متوسط اول و دوم، آموزگاران، والدین، جامعه کارگری و صیادی در برابر اعتیاد، حمایت از افراد بومی فاقد شناسنامه و موضوعات مرتبط با آن، اجرای طرح کمک آموزشی به دانش آموزان مناطق محروم، اجرای طرح های اشتغالزایی و مهارت آموزی مددجویان زیرپوشش، زیرپوشش قراردادن بیماران تالاسمی و دهک های پایین خانوار توسط کمیته امداد امام (ره) از دیگر اقدامات منطقه آزاد عنوان کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: با استناد قانون (بند الف ماده ۸۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور سازمان‌های مناطق آزاد مکلفند به منظور زدودن فقر از چهره مناطق آزاد میزان یک‌درصد از محل وصول عوارض ورود کالا و خدمات را به خزانه کل کشور واریز و خزانه داری مکلف به پرداخت وجه پرداختی به میزان ۷۰ درصد بابت کمیته امداد امام خمینی و ۳۰ درصد به سازمان بهزیستی شهرستان است) سازمان مکلف به حمایت از نهادهای حمایتی است.

وی ادامه داد: نظر به شدت محرومیت و همراهی با برنامه های دولت و به موازات حمایت های قانونمند سازمان منطقه آزاد همه ساله اقدام به مساعدت های مکملی(ذیل بودجه جاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری) بابت کمک به زدودن فقر در جامعه هدف می کند، بنابراین سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی خود و جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در صدد برنامه ریزی جهت مشارکت در برنامه و طرح های عام المنفعه کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

در این دیدار همچنین معاون کمیته امداد از برنامه، اقدامات و خدمات مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خدمات رسانی و حمایت ها از اقشار آسیب پذیر و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و مسئولیت پذیری اجتماعی تقدیر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار