سخنگوی دولت:

لازمه رشد در دنیای سیاسی و اجتماعی کار و فعالیت است

سخنگوی دولت گفت: در دنیای فعالیت سیاسی و اجتماعی تا زمانی که کار نکنیم و وقت و انرژی نگذاریم، رشد پیدا نمی‌کنیم و این لازمه رشد است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در سفر به شیراز و در نشست نهاد نمایندگی دانشگاه شیراز ابتدا تعریفی از رهرو و راهور ارائه داد و اظهار کرد: رهرو کسی است که به سطحی از رشد، آزادی، انسانیت و استقلال به معنای واقعی کلمه رسیده است که نسبت به خودش اثرگذار است، اما راهور آن است که نه تنها نسبت به خودش اثرگذار است بلکه نسبت به دیگران هم اثرگذار است و هم خودش می‌تواند در مسیر گام بردارد و هم دیگران را به مسیر بیاورد.

او با بیان اینکه کسانی که فعالیت شبکه تشکلی دانشجویی انجام می‌دهند، جزو راهوران هستند یعنی مرحله اول را رد کرده اند و اگر این چنین نباشد، گمراه خواهند شد، افزود: مرحله اول راهوری و کار تشکلی دانشجویی همین است که اول خود را بسازیم و به آزادگی، انسانیت و استقلال برسیم و در پله بعد دیگران را هم راهنمایی کنیم. این دو می‌توانند با هم، هم‌پوشانی هم داشته باشند؛ یعنی در مسیر رشد با هم هم‌افزایی کنیم تا مستحکم‌تر راه را طی کنیم.

بهادری جهرمی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در انتخابات باید ۲ نکته را مدنظر قرار دهیم. کسی که فعالیت تشکلی می‌کند باید اول خود را در درون به قوام فکری برساند و بعد دیگران را هدایت کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه خداوند برای رشد یافتن و قوام پیدا کردن حرکت انسان‌ها، شب قدر‌هایی را قرار داده است، ایام انتخابات را از جمله شب‌های قدر دانست و گفت: در این ایام بسیار مهم است که چگونه عمل می‌کنیم. نکته مهم این است که بدانیم در دنیای فعالیت سیاسی و اجتماعی تا زمانی که کار نکنیم و وقت و انرژی نگذاریم، رشد پیدا نمی‌کنیم و این لازمه رشد است.

او با بیان اینکه در این شب قدرها، ریل‌گذاری برای سال‌های آینده انجام می‌شود، ادامه داد: گمان نکنیم با انتخاب ریاست جمهور یا نماینده مجلس تنها برای ۴ سال تعیین تکلیف می‌کنیم، بلکه برای سال‌ها بعد ریل‌گذاری انجام می‌دهیم و این مسئله کمی نیست. به عنوان مثال در اوایل جنگ تحمیلی، شهید طهرانی مقدم‌ها ریل صنعت موشکی ما را کاشتند و هنوز بعد از ۴۰ سال در عملیات وعده صادق خود را نشان می‌دهد.

بهادری جهرمی بیان کرد: امثال شهدای خدمت به این شب‌های قدر جمعی توجه بسیاری داشتند به عنوان مثال شهید آیت‌الله رئیسی در قضیه سیستان و بلوچستان می‌گفت مردم باید ببینند که ما کنارشان هستیم. در حقیقت ایشان نمی‌توانست کنار مردم نرود. این شهید بزرگوار از قبل خود را ساخته بود و در لحظه اثرگذاری ورود می‌کرد و مثال آن در حوادث مختلف اعم از زلزله بندرعباس، کمبود دارو و حک کردن پمپ بنزین‌ها عیان بود که شهید شخصاً در میدان حضور می‌یافت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نمونه دیگر در میدان بودن این است که برنامه‌ریزی و کار کارشناسی انجام دهیم، تصریح کرد: در ایام انتخابات باید خود را بسازیم. دقت ما در شب‌های قدر باید مضاعف باشد و در میدان باشیم چرا که اگر در میدان نباشیم نمی‌توانیم اثرگذار باشیم و رشد پیدا کنیم.

او اظهار کرد: باید مراقب باشیم که در چه میدانی و به دنبال چه هستیم. اگر دنبال قدرت هستیم، یعنی قدرت طلبیم اگر دنبال ثروت هستیم، یعنی ارزشمان در حد پول است، اما اگر یاد بگیریم در همه عرصه‌های خدمت‌رسانی و اثرگذاری فردی و اجتماعی دنبال خدا باشیم، ارزش کارمان بالا می‌رود پس در همه عرصه‌ها فقط دنبال خدا باشیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که به خاطر دنیای دیگران، عاقبت خود را خراب نکنیم، افزود: در ایام انتخابات باید ببینیم چه کسی را انتخاب می‌کنیم. این انتخاب ما تنها در کشور خودمان اثرگذار نیست بلکه در منطقه و دنیا اثرگذار است. اینکه جمهوری اسلامی بعد از ماجرای طوفان‌الاقصی چه موضعی گرفت، فضای جهان را نسبت به اقدامات ضدانسانی صهیونیست‌ها تغییر داد.

سخنگوی دولت بیان کرد: زمانی با انتخاب خود، به نگاه غربی و توجه به ۵ کشور ضریب می‌دهیم که کلید حل همه مشکلات را در ارتباط با آن ۵ کشور می‌دانیم، اما زمانی به چند جانبه‌گرایی و تغییر هندسه قدرت ضریب می‌دهیم و اینکه کلید حل مشکلات در دستان خود مردم و ارتباط با همه کشورهاست نه فقط ۵ کشور.
او با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی، خدا را در خدمت به خلق پیدا می‌کرد، افزود: شهدای خدمت نزدیک شدن به خدا را در خدمت به خلق می‌دیدند و در آن جست‌وجو می‌کردند و اطاعت از ولی را واجب می‌دانستند.

بهادری جهرمی با تأکید بر اینکه شهید رئیسی کلید حل مسائل را در دستان مردم می‌دانست و این همان کاری بود که انبیا و ائمه انجام دادند، اضافه کرد: شهدای خدمت این مدلی بودند که ظرفیت خود مردم را فعال کنند. چنانچه شهید جمهور با نخبگان، جوانان و نگاه‌های مختلف سیاسی جلسه برگزار می‌کرد تا سخنان آنان را بشنود و ظرفیت‌های آنان را شناسایی کرده و ضریب دهد.

دانشگاهیان در ایام انتخابات فعال‌تر باشند

او با بیان اینکه در شب‌های قدر انتخابات که کمتر از ۳۰ روز دیگر فرصت داریم، اگر مسیر مثبت را انتخاب کنیم، اثرش را خواهیم دید، گفت: طبیعتاً از دانشگاهیان انتظار می‌رود که در این ایام بسیار فعال‌تر باشند و هم‌افزایی کنند تا به صورت جمعی خدمت را به صورت مضاعف پیش ببریم.

شهید آیت‌الله رئیسی، جوان گرایی را عملی کرد

بهادری جهرمی همچنین به جوان گرایی شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و ادامه داد: جوان گرایی یک کلمه است و خیلی‌ها ژستش را می‌گرفتند، اما شهید آیت‌الله رئیسی آن را عملی کرد. صبر و ریسک می‌کرد و امروز مشاهده می‌کنیم ده‌ها جوان در سطوح بالا در دولت فعالیت می‌کنند به طوری که یک سوم دولت سیزدهم جوان است. هر کسی چنین ریسکی نمی‌کند.

سخنگوی دولت بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی راه بزرگی را طی کرد و جوان گرایی انجام داد و باید مراقب باشیم که این میراث را حفظ کرده و عقب‌گرد نکنیم. زمانی در این کشور وزیری داشتیم که ۳۰ سال وزیر بود و با آن مدل حکمرانی، جوانان هیچگاه امید به پیشرفت نداشتند.

او تصریح کرد: اینکه می‌گوییم میراث شهید آیت‌الله رئیسی را پاس بداریم و عقب‌گر نداشته باشیم، یعنی همین مسیر را ادامه دهیم و در انتخاب خود اخلاق‌مداری، وقت‌گذاری، جوان‌گرایی، و ولایتمداری را مدنظر قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار