برگزاری مراسم بزرگداشت استاندار شهید در گلشن زهرای مراغه

مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت استاندارشهید دکتر مالک رحمتی در جوار مزارش در گلشن زهرای مراغه برگزارشد.

در این مراسم اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و شهرستان به پاس خدمت و ارادت به خادمان ملت در سوگ شهید رحمتی استاندار فقید آذربایجان شرقی عزاداری کردند.

استاندار محبوب و مردمی، نخستین استاندار متولد بعد از انقلاب آذربایجان شرقی، جوان‌ترین استاندار دولت سیزدهم و استاندار دهه‌شصتی از جمله صفات و عناوینی بودند که در خصوص مالک رحمتی بر زبان‌ها افتاده بود و به واسطه پای کار بودنش با وجود نزدیک به چهار ماه از آغاز استانداری‌اش همه به واسطه عملکرد مثبتش شناخت کافی از وی پیدا کرده بودند.

رحمتی در سال ۱۳۶۱ در دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی یعنی مراغه دیده به جهان گشود و از یکم بهمن ۱۴۰۲ توسط هیئت دولت به عنوان شانزدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از رحلت سردار عابدین خرم به این سمت انتخاب شد.

وی تحصیلات عالی خود را در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری حقوق خصوصی خود را از دانشگاه تربیت معلم تهران (خوارزمی) اخذ کرد و عضو هیئت علمی دانشگاه غیرانتفاعی آل‌طه بود.

از جمله مهمترین سوابقی که برای رحمتی می‌توان نام برد به ترتیب نایب رئیس انجمن سنگ ایران، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور و در نهایت استانداری آذربایجان‌شرقی است.

برچسب ها: شهدای خدمت ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.