فراخوان سرمایه‌گذاری سایت ساماندهی مشاغل مزاحم شیراز؛ بزودی

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز درباره انتقال مشاغل مزاحم ۹ گانه به سایت ساماندهی مشاغل مزاحم گفت: در نیمه اول سال فراخوان سرمایه‌گذاری این سایت منتشر خواهد شد.

نشست خبری تشریح پروژه‌های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با حضور رئیس کمیسیون همچنین معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری و مدیران این حوزه برگزار شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست به تشریح اقدامات مجموعه خدمات شهری در سطح شیراز پرداخت و گفت: شیراز در سال ۲۰۲۴ به عنوان پایتخت زیست‌محیطی آسیا انتخاب شده است و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در اختیار داریم، باید از این فرصت تا حد امکان بهره ببریم و در همین راستا نشست‌هایی در سال جاری در شیراز با این محور برگزار می‌شود.

مسعود زارعی در ادامه به تشریح ۱۸ پروژه مصوب در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری پرداخت و افزود: تصمیم بر این بود که تا انتهای شورای فعلی، این پروژه‌ها را که بخشی از آنها آرزوی ۲۰ ساله مردم بوده است، به سرانجام برسانیم.

او افزود: همچنین در راستای تحقق شعار سال، راهکار‌هایی در دست بررسی است که بازارچه‌های شهرداری هم بتواند به مشارکت مردم و هم به معیشت جامعه کمک کند و طرح‌های واگذاری برخی امور شهری و فرهنگسرا‌ها به گروه‌های رسمی تخصصی نیز در دست بررسی است.

تشکیل دبیرخانه دائمی پایتخت زیست‌محیطی در شیراز

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه ۵۰ پروژه تحت عنوان برنامه «چهارده صفر چهار» تدوین شده است، گفت: پروژه‌هایی که توسط شهرداری مطرح و پیگیری شده است در راستای مطالبات عمومی، تماس‌ها و آن چیز‌هایی است که در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

روح‌الله خوشبخت افزود: سال ۱۴۰۳ به‌عنوان سال «نهضت خدمات شهری» نامگذاری شده است و در سایه تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری، امیدواریم در پایان سال بتوانیم با خبر‌های خوب در حوزه خدمات شهری و افتتاح پروژه‌های بزرگ، کاری کنیم که حال دل مردم خوب شود و قسمتی از کار‌های برجامانده از سال‌های گذشته را تکمیل کنیم.

او همچنین از تشکیل دبیرخانه دائمی پایتخت زیست محیطی خبر داد و گفت: در این خصوص نشست‌های علمی در محور‌های مختلف، هر چهارشنبه برگزار خواهد شد.

 معاون خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: بیش از ۸ همت اعتبار پروژه‌های زیست محیطی تعریف شده است.

خوشبخت در ادامه با اشاره پروژه ساماندهی محور کازرون و دارا بودن مصوبه شهرسازی گفت: آگهی مزایده عمومی پروژه انتقال و اقناع سازی مشاغل فعال در محور دروازه کازرون و انتقال به مجتمع پروتئین خیابان کارگر منتشر شده و با توجه به اقدامات زیرساختی که در حال اتمام است در نیمه اول سال شاهد بهره‌برداری از مجتمع پروتئین خواهیم بود.

او درباره انتقال مشاغل مزاحم ۹ گانه به سایت ساماندهی مشاغل مزاحم گفت: در نیمه اول سال فراخوان سرمایه‌گذاری آن منتشر خواهد شد. 

جابه‌جایی شب‌بازار‌های خیابان زند و ارم، انتقال یا جابه‌جایی شب‌بازار‌های خیابان قصردشت و عفیف‌آباد و دریافت مجوز از شورای تأمین استان موضوع دیگری بود که خوشبخت به آن پرداخت.

ساماندهی اغذیه‌فروش‌ها در ۶ محور با هدف ساماندهی، ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا در مناطق شهرداری با مساحت ۴۵۰۰ مترمربع و برگزاری مناقصه برای ایجاد بازارچه در مناطق و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این بازارچه‌ها در مناطق ۲، ۳، ۴ و ۶ شهرداری از دیگر مباحثی بود که معاون خدمات شهری شهرداری شیراز به آن اشاره کرد.

او با اشاره به برگزاری مانور زلزله و اسکان ویژه بافت تاریخی در راستای مدیریت بحران ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های موتوری شهری برای امدادرسانی در زمان بروز حادثه در بافت تاریخی در این مانور توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دنبال می‌شود.

احداث و راه اندازی سومین کمپ اسکان مسافر نوروزی در کنار استفاده از کمپ‌های زیباشهر و جنت آخرین موضوعی بود که خوشبخت به آن اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار