مدیرکل فرودگاه‌های فارس مطرح کرد؛

استقبال از سرمایه گذاری در فرودگاه‌های فارس

مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: در خواست‌ها و نیازمندی‌هایی که از سوی سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در فرودگاه‌های استان مطرح شود، قابل بررسی است.

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: برای افزایش درآمد‌های فرودگاهی و برنامه‌هایی که به منظور اقتصادی سازی فرودگاه‌های کشور از طریق وزارت راه و شهرسازی به شرکت فرودگاه و ناوبری ایران اعلام شده، از همه سرمایه گذاران و بخش‌های خصوصی علاقه‌مند دعوت می‌کنیم که ضمن مراجعه به معاونت اقتصادی بازرگانی اداره کل فرودگاه‌های استان فارس با بسته‌های سرمایه گذاری بیشتر آشنا شوند.

او ادامه داد: نظر به اینکه تغییر راهبرد به منظور افزایش درآمد‌های غیرهوانوردی یکی از اصول اصلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال پیش رو است در خواست‌ها و نیازمندی‌هایی که از سوی سرمایه گذاران و بخش خصوصی در این زمینه مطرح شود قابل بررسی است.

کشاورز تصریح کرد: در پهنه استان فارس ۸ فرودگاه وجود دارد که فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز از مهم‌ترین این فرودگاه هاست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه هم اکنون طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در این فرودگاه در دست بررسی قرار گرفته است، افزود: از جمله طرح‌هایی که تاکنون برای سرمایه گذاری در فرودگاه شیراز مطالعه شده می‌توان به مجموعه اقامتی، تفریحی و گردشگری هتل فرودگاه که در کنار آن اقامتگاه تفریحی و گردشگری دیده شود، اشاره کرد.
او گفت: همچنین طرح جایگاه تشریفات اختصاصی یکی از طرح‌هایی است که خدمات مشاوره آن در حال انجام است و فرصت خوبی برای سرمایه گذاران در این بخش فراهم می‌کند.

کشاورز افزود: در زمینه فعالیت‌هایی که ارتباط مستقیم با صنعت هوانوردی دارد بستر مناسبی برای ایجاد آشیانه‌هایی است که خدمات فنی مهندسی در حوزه تخصصی تعمیر و نگهداری هواپیما یا بالگرد ارائه دهند.

او تصریح کرد: همچنین انجام آموزش در مدارس آموزش خلبانی و ساماندهی پارکینگ طبقاتی در فرودگاه شیراز از دیگر مواردی است که سرمایه گذاران می‌توانند مدنظر قرار دهند. 

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس ادامه داد: فرودگاه شیراز به حوزه‌های نفت و گاز خلیج‌فارس در جنوب نزدیک است و این موقعیت استراتژیک در افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف فرودگاهی، فنی و مهندسی بسیار تاثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.