قانون ساخت و ساز و تعیین حریم باغات نیازمند اصلاح است

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان گفت: جلوگیری از ساخت و ساز در باغات مطالبه جدی شورا است و قانون ساخت و ساز و تعیین حریم باغات نیازمند اصلاح است.

 اکبر کاوسی‌امید صبح امروز در محل شورای اسلامی شهر با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز، اظهار داشت: بیشتر این ساخت و ساز‌ها در باغات است و تا زمانی که راه حل ایجابی ارائه نشود، تنها با اقدامات سلبی کار پیش نمی‌رود.

وی با بیان اینکه علاوه بر شهرداری، دولت و جهاد کشاورزی نیز در افزایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز به ویژه در باغات قصور داشته‌اند، افزود: متأسفانه جهاد کشاورزی قانون موجود در جلوگیری از ساخت و ساز در باغات را رها کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در اقدام سلبی خواستار تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ سیار شدیم که در این موارد سریعاً از ساخت و ساز جلوگیری شود، مطالبه ما در شورا از دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی برای وضع یک قاعده و چارچوب به منظور استفاده مطلوب است.

کاوسی‌امید تصریح کرد: باید قانون ساخت و ساز و تعیین حریم باغات اصلاح شود، بیان کرد: متأسفانه به دلیل ساخت و ساز در باغات یک مورد باغ سالم در منطقه دره مرادبیگ باقی نمانده است.

وی عنوان کرد: به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری باید پیشنهادی علمی، کارشناسانه و متناسب با مسائل روز در این خصوص به شورای عالی استان‌ها و یا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه برای حفظ باغات که تنفس‌گاه‌ها و شش‌های شهر هستند مسئولیت ارائه پیشنهادات علمی، درست برای اصلاح قوانین داریم، عنوان کرد: نباید در موضوع حفظ باغات در مجلس برای تمام شهر‌ها یک قانون تعیین شود و این مهم باید با وضع دستورالعمل‌های استانی و شهری اتخاذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار