شهید رئیسی مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود

همسر رئیس جمهور شهید گفت: شهید آیت‌الله رئیسی، جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کرد و وی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود.

جمیله علم‌‌الهدی شامگاه شنبه در مراسم روایت خدمات شهید سید ابراهیم رئیسی در حوزه علمی و دانشگاهی که در سالن دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تقویت جمهوری اسلامی و تاکید بر اسلامی بودن جمهوریت، دستاورد بزرگی است که با شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی در سه سال ریاست جمهوریشان نشان دادند در جمهوریتی که اسلامی است، رابطه مردم و مسئولان باید چگونه باشد و اینکه اقتصاد چگونه باید مدیریت شود.

همسر رئیس جمهور شهید با بیان این مطلب که شهید جمهور نشان داد که اقامه عدل چه معنا و مفهومی دارد گفت: شهید آیت‌الله رئیسی توانست از تمام ایده‌ها و تئوری‌های مارکسیستی فاصله بگیرد، مفهوم دقیق اقامه عدل و همراهی علم و فرهنگ را نشان بدهد و تحولات علمی را رقم بزند.

وی ادامه داد: خط فتنه و توطئه هرگز کوتاه نمی‌شود، مخالفان جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در خارج از کشور و همه کسانی که ندانسته به انحراف جمهوریت اسلامی فکر می‌کنند، نگران کننده هستند؛ جامعه دانشگاهی حق ندارد که غفلت کند، بلکه همیشه باید گوش بزنگ باشد، چرا که آنچه این روزها نگران کننده است، چیزی است که شایسته مردم ایران نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: مردم ایران با این حرکت اخیر و حماسه‌ای که آفریدند، نشان دادند که طرفدار صداقت، صمیمیت، محبت، خدمت و عدالت هستند، به تکنیک‌های متزورانه رسانه‌ای توجهی ندارند و رازها را کشف می‌کنند و خوب می‌دانند چه کسی خدمتگزار است و چه کسی راست می‌گوید.

علم‌الهدی بیان کرد: شهید حذف نمی‌شود، چرا که قرآن بر این امر تاکید کرده است. شهیدی مانند رئیسی همچنان نگران جامعه بوده و اتفاقا اکنون تاثیرگذاری او بیشتر و عمیق‌تر است، این یک قاعده است که تاثیرگذاری شهدای جمهوری اسلامی بسیار قوی است. درد فراق درد بسیار سختی است، ولی همین درد فراق هم اسباب تعالی و تزکیه است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای در منزل شهید آیت‌الله رئیسی پس از شهادت ایشان فرمودند «بر این فراق حق دارید گریه کنید، اما شکرگزار هم باشید چرا که با شهادت آیت‌الله رئیسی، نظام جمهوری اسلامی چند پله به جلو رفت و شهادت وی کمتر از حیات وی برای نظام نبود». من هم شکرگزارم، چرا که در واقع با شهادت آیت‌الله رئیسی یک رفراندومی با قلب‌ها انجام شد و در واقع خدا رفراندوم را انجام داد و این دستاورد بزرگی است و شهید جمهور، جمهوری اسلامی را به طور عملی تبیین کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.