کاهش مصرف آب، گاز و برق در شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد

مسئول انرژی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، از کاهش و صرفه جویی ۵۷ درصدی مصرف آب، گاز و ۱۶ درصدی مصرف برق در این در شرکت خبر داد.

 اصغر عرفانی راد مسئول انرژی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، با بیان اینکه مصرف آب شرکت آب منطقه‌ای در ۶ سال گذشته به میزان ۵۷ درصد کاهش داشته است، گفت: مصرف آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از هشت هزار و ۱۲۰ متر مکعب در سال ۹۷، به چهار هزار و ۷۰۶ متر مکعب در سال ۱۴۰۲ رسیده است. 

وی افزود: از جمله تمهیدات لازم برای کاهش مصرف آب با همکاری اداره تدارکات و خدمات و پشتیبانی شرکت، از آب غیر شرب به وسیله تانکر جهت مصرف سیستم تاسیسات و فضای سبز استفاده می‌شود. 

مسئول انرژی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد به نصب دستگاه تصفیه آب مغناطیسی به جای منبع تصفیه آب معمولی اشاره کرد و گفت: استفاده از سیستم آبیاری هوشمند و قطره‌ای و نصب شیر‌های الکترونیکی از دیگر تمهیدات لازم بوده است و در حال حاضر کلیه کولر‌های آبی در ساختمان‌های شهرستان‌ها دارای سایه بان است.

عرفانی راد همچنین ابراز کرد: در سال ۱۴۰۲ سیستم هوشمند سازی در ساختمان شرکت نصب شده که مصرف گاز را نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد کاهش داده است.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از سیستم گرمابان نصب شده بر روی ساختمان شرکت، در زمان ۱۲۸ روز (فصل زمستان)، معادل حدود۲۷ هزار و۷۰۰متر مکعب گاز (در حدود ۴۹.۷%) صرفه جویی شده است.

عرفانی راد همچنین گفت: صرفه جویی ریالی بدست آمده ناشی از این سیستم در این بازه معادل۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بوده است.

مسئول انرژی شرکت آب منطقه‌ای یزد در پایان اظهارکرد: با تلاش رئیس اداره تدارکات و خدمات پشتیبانی این شرکت، قرارداد ۵۵ کیلو وات انرژی تجدید ناپذیر از طریق پنل خورشیدی در ساختمان ستادی منعقد گردیده که تا پایان تیر ماه سالجاری اجرا می‌شود. 

شایان ذکر است سیستم هوشمند سازی برج‌های خنک کننده که مصرف بالای آب و برق دارد در حال انجام است که تا ۴۰ درصد مصرف را کاهش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.