چگونه مرورگر پیش فرض خود را در ویندوز ۱۱ تغییر دهیم؟

اگر دستگاهی با ویندوز ۱۱ دارید می توانید مرورگر پیش فرض آن را تغییر دهید.

مایکروسافت اج یک مرورگر واقعا قدرتمند است، به خصوص زمانی که به روش صحیح پیکربندی شده باشد. با این حال، اگر دستگاهی با ویندوز ۱۱ دارید، مجبور به استفاده از آن نیستید.

به همان اندازه که مایکروسافت به شدت تمایل به استفاده از برنامه خود برای مرور اینترنت را دارد، به همان اندازه نیز مرورگر‌های عالی دیگری وجود دارد که می‌توانید از آنها به جای مرورگر مایکروسافت در ویندوز ۱۱ استفاده کنید.

تغییر مرورگر اینترنت پیش فرض در ویندوز آسان و ساده نیست. ممکن است فکر کنید که این کار به سادگی کلیک کردن روی دکمه مرورگر پیش فرض است که می‌توان هنگام نصب یک مرورگر جدید مشاهده کرد، اما بیشتر اوقات اینطور نیست. به‌جای انتخاب یک برنامه مرورگر پیش‌فرض که هر بار که روی پیوندی کلیک می‌کنید باز شود، ویندوز از شما می‌خواهد برای هر پیوند و نوع فایلی که ممکن است کلیک کنید، یک مرورگر پیش‌فرض تنظیم کنید.

چگونه مرورگر پیش فرض خود را تغییر دهیم؟

بیایید فرض کنیم که مرورگر Google Chrome را در رایانه شخصی خود دانلود کرده اید و آماده انتقال به آن هستید. وقتی آن را روشن می‌کنید، ممکن است گزینه‌ای را ببینید که به شما امکان می‌دهد Chrome را به عنوان مرورگر پیش‌فرض خود تنظیم کنید، روی این گزینه کلیک کنید، اما تصور نکنید که تنظیمات شما به طور کامل تغییر می‌کند.

در عوض، این گزینه شما را به تنظیمات، برنامه‌ها و سپس گزینه پیش فرض برنامه‌ها می‌برد. اگر گزینه پیش فرض مرورگر را نمی‌بینید، به سادگی می‌توانید خودتان به صفحه تنظیمات بروید.

در صفحه برنامه‌های پیش‌فرض، مرورگر مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اینجا انواع گزینه‌های فایل مانند HTML، PDF، WEBP و ... را خواهید یافت که پیوند‌ها و انواع فایل‌های مختلفی هستند که می‌توانید به هر مرورگر پیش فرض دلخواه خود پیوند دهید.

اما اگر مرورگر شما گزینه تنظیم مرورگر پیش فرض را در گوشه سمت راست بالای صفحه در اختیار شما قرار دهد، می‌توانید این گزینه‌های پیوند را نادیده بگیرید. روی این گزینه کلیک کنید و از این طریق به طور خودکار خود را به عنوان مرورگر پیش فرض شما برای انواع لینک‌ها و فایل‌های اصلی تنظیم می‌کند.

برخی از مرورگرها، مانند فایرفاکس، هنگامی که برای اولین بار برنامه را اجرا می‌کنید، این گزینه‌ها را به طور خودکار تنظیم می‌کنند، در حالی که Chrome از شما می‌خواهد که خودتان به صفحه تنظیمات بروید.

منبع: الجزیره

برچسب ها: ویندوز 11 ، مرورگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار