رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی :

راهبرد جهادکشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی از طریق انتقال دانش و روزآمد کردن مهارت‌های شغلی بهره برداران با مشارکت بخش غیردولتی میسر است.

 فتحی در جلسه مشترک با اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی در خصوص فعالیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نقش آن در افزایش بازده تولید و ضریب نفوذ علم و دانش در بخش کشاورزی گفت: نقش سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین تشکل غیردولتی بخش کشاورزی در راستای هم افزایی که حاصل زحمات کلیه اعضا اعم از محققان و کارشناسان است بی بدیل است.

وی ادامه داد: رسیدن به تولید مطلوب در بخش کشاورزی بدون نفوذ دانش غیرممکن است و زمانی موفق خواهیم شد که کشاورزی را از حالت سنتی به پیشرفته و صنعتی تبدیل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی راهبرد جهادکشاورزی را واگذاری وظایف به بخش خصوصی دانست و گفت: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی باید با بررسی و رفع نقاط ضعف و با توان در جهت ارتقای بخش کشاورزی فعالیت کنند.

فتحی با اشاره به نقش بخش خصوصی از جمله سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در ارتقای بخش کشاورزی، همکاری و مشاوره مدیران دولتی را با بخش خصوصی خواستار شد و تعامل با سازمان نظام مهندسی را یکی از معیار‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های دولتی عنوان کرد.

 انوری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان گفت: ۴۷ درصد از وظایف سازمان جهادکشاورزی غیرحاکمیتی است و می‌توان با تکیه بر قوانین موجود از جمله اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون افزایش بهره‌وری، قوانین پنج ساله توسعه و سایر قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه این وظایف را به بخش غیردولتی واگذار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار