خسارت سیلاب و تگرگ به ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری در شهرستان سراب

سیلاب و آبگرفتگی به ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری در سراب خسارت وارد کرد.

بارش شدید باران و تگرگ که از ساعت ۲ شب گذشته در سراب آغاز شد به ۵۰۰ واحد تجاری و مسکونی خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در بازدید از وضعیت منازل مسکونی خسارت دیده علت این حادثه را مسدود شدن شبکه فاضلاب و کانال آب‌های سطحی عنوان کرد.

فرشی افزود: شهرداری امور منابع و اداره اب و فاضلاب در راستای ساماندهی اب‌های سطحی تکالیف قانونی دارند و باید با تامین اعتبارات لازم مدیریت این اب‌ها به صورت صحیح انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی میزان بارش در ۲۴ ساعته گذشته در شهر سراب را ۲۴ میلیمتر اعلام کرد و افزود: تیم‌های ارزیاب در حال براورد خسارت اولیه از واحد‌های آسیب دیده هستند.

فرشی ادامه داد: تلاش می‌کنیم بخشی از خسارت واحد‌ها از طریق صندوق بیمه ساختمانی تامین شود.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا فردا شب در استان آذربایجان شرقی ادامه دارد بر ضرورت خودداری از تردد و چرای احشام در مناطق کوهستانی و اتراق در حاشیه حریم و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها تاکید کرد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: از هم استانی‌های عزیز انتظار می‌رود از پارک خودرو‌ها در نواحی شیب دار و مستعد آبگرفتگی خودداری کرده و مسافرت‌های غیر ضروری را به روز‌های آتی موکول کنند.

فرشی با بیان اینکه این سامانه بارشی دارای رعد وبرق و صاعقه است از کوهنوردان خواست از صعود به کوه‌های استان پرهیز کنند.

جهانی فرماندار سراب نیز گفت: بارش باران و تگرگ شب گذشته به اراضی کشاورزی و باغات نیز خسارت وارد کرده که در این راستا ۵ تیم ارزیاب در حال براورد خسارت می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.