اطلاعات رصد جمعیت در اختیار فرمانداران قرار گیرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: اطلاعات پژوهش‌هایی که از سوی دفتر امور بانوان در خصوص رصد جمعیت انجام شده است باید در اختیار فرمانداران نیز قرار گیرد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح اتاق رصد جمعیت استان ضمن تأکید بر ضرورت افزایش جمعیت و فرزندآوری در خراسان جنوبی، گفت: باید طی بازه زمانی دو تا پنج سال آینده تغییرات رشد جمعیتی و تأثیرات این طرح‌ها در افزایش نرخ جمعیت استان مشهود باشد.

او با بیان اینکه اطلاعات و پژوهش‌های علمی صورت گرفته از سوی اتاق رصد جمعیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یک کار ارزشمند علمی و دانش بنیان است، افزود: این اطلاعات و داده‌ها که با پیوست تحلیلی نیز همراه است، باید در اختیار فرمانداران استان برای اطلاع و اقدام قرار گیرد.

قناعت برگزاری نشستی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و فرماندارن شهرستان‌ها را خواستار شد و اظهار کرد: اطلاعات جمعیتی و پژوهش‌های صورت گرفته در این خصوص به همراه تحلیل و بررسی در اختیار فرمانداران قرار گیرد تا آنها نیز بعد از بررسی میدانی موضوع و تطبیق آن با بوم و شرایط منطقه، جهت تصویب نسخه نهایی در کارگروه استانی جمعیت تحویل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری دهند.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه این برنامه باید طی بازه زمانی مشخص اجرا شود و شهرستان‌ها نیز موظفند به صورت فصلی آمار میزان اجرای طرح را بدهند، بیان کرد: در زمینه تحقق بهتر این طرح، رتبه بندی شهرستان‌ها در اجرای برنامه در دستور کار قرار گیرد تا فضای رقابتی سالمی هم برای شهرستان‌ها شکل بگیرد.

او ضمن تأکید مجدد بر افزایش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی جهت رشد موالید و نرخ جمعیت در استان، گفت: جمعیت کشور مسلمان ایران اسلامی باید سه برابر شرایط کنونی باشد و خراسان جنوبی نیز چون استانی مذهبی است، می‌بایست جمعیت آن بسیار بیشتر می‌بود.

قناعت با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی تراکم جمعیتی ۵ است در حالی که با وجود وسعت و پهناوری باید بسیار بالاتر باشد، افزود: افزایش موالید به نفع کشور، نظام و اسلام است.

به گفته استاندار گزارش و نتیجه اقدامات صورت گرفته در حوزه تشویق به فرزند آوری باید هر چند ماه یک بار به استاندار نیز ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.