مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

شهرداران شهر‌ها و دبیران روستا‌های جهانی صنایع دستی کشور در شیراز گرد هم می‌آیند

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: آئین بزرگداشت هفته جهانی صنایع دستی با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی و همچنین شهرداران و دبیران شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع دستی در شیراز برگزار می‌شود.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت خانه صنایع دستی شیراز، اظهار کرد: ویژه برنامه‌ها و آئین بزرگداشت روز و هفته جهانی صنایع دستی با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی همچنین شهرداران و دبیران شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع دستی در شیراز برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه ۲۰ خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از ۱۹ تا ۲۱ خرداد ماه ویژه برنامه ها، همایش و آئین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی همچنین چندین افتتاح و کلنگ زنی و مراسم تجلیل و اهدای نشان عالی صنایع دستی به هنرمندان در شیراز و دیگر شهر استان‌های فارس برگزار می‌شود.

کلنگ نخستین مجتمع بزرگ صنایع دستی در شیراز به زمین زده می‌شود 

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: همزمان با روز جهانی صنایع دستی و با حضور جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس کلنگ نخستین مجتمع بزرگ صنایع دستی در شیراز به زمین زده خواهد شد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه ۴ خانه صنایع دستی در سطح فارس افتتاح می‌شود، افزود: خانه صنایع دستی شهید جمهور آیت الله رئیسی در بافت تاریخی شیراز (کوچه هفت پیچ) با حضور مسئولان ملی و استانی افتتاح می‌شود.

او ادامه داد: همچنین ۳ خانه صنایع دستی در دیگر شهر‌های فارس به صورت همزمان (وبینار) در روز جهانی صنایع دستی راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: سردیس ۳ هنرمند پیشکسوت فارس در رشته‌های صنایع دستی هنر‌های وابسته به معماری رونمایی می‌شود همچنین غرفه‌های دائم صنایع دستی زندیه در شیراز و غرفه‌های صنایع دستی در مجموعه جهانی تخت جمشید به بهره برداری می‌رسد.

او با اشاره به گشایش نمایشگاه صنایع دستی ۱۶ شهر و روستای جهانی صنایع دستی ایران در شیراز، اضافه کرد: این نمایشگاه به صورت کارگاه است و در روز جهانی صنایع دستی هم آئین بزرگداشت این روز در قالب همایش ملی در شیراز برگزار خواهد شد.

ثابت اقلیدی تصریح کرد: در این آئین از ۵ شهردار و دبیر روستا‌های جهانی صنایع دستی،  ۱۵ هنرمند شاخص صنایع دستی تجلیل می‌شوند و به ۶ پیشکسوت صنایع دستی استان فارس نشان عالی صنایع دستی اهدا می‌شود.

او بیان کرد: نشست تخصصی شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع دستی به میزبانی شیراز برگزار و تفاهم نامه‌هایی پیرامون برگزاری نمایشگاه‌های خارجی و داخلی هم منعقد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، افتتاح غرفه‌های صنایع دستی در ارگ کریم خانی، آئین رونمایی از نخستین مرکز توسعه و ترویج دست بافته‌های داری، تذهیب و صنایع چوبی همچنین رونمایی از کارت منزلت و بیمه بیش از ۶۰۰ هنرمند صنایع دستی، نشست تخصصی صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان دارای نشان ملی و جهانی شهر جهانی منبت آباده، کلنگ زنی بازارچه صنایع دستی در شهرک آرین در شیراز را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای روز و هفته جهانی صنایع دستی در شیراز برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار