بودجه فرهنگی شهرداری قم به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: سهم بودجه فرهنگی در بودجه سال جاری شهرداری قم ۸۰۰ میلیارد تومان است.

به نقل از  شهرداری قم، مهرداد توکلی‌مقدم در خصوص بودجه فرهنگی شهرداری اظهار کرد: هر اتفاق و پیش‌بینی برای ردیف‌های بودجه در زمان تدوین و تقسیم‌بندی انجام می‌شود مه از اصول و سیاستی گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه کل کشور نیز سهم فرهنگی هر دستگاه اجرایی مشخص است، افزود: طبق قوانین بودجه دستگاه اجرایی هر میزان بودجه جاری داشته باشد، یک تا ۱/۵ درصد به مقوله فرهنگ اختصاص پیدا می‌کند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه سال گذشته ۳/۲ درصد از بودجه شهرداری قم به مباحث فرهنگی اختصاص یافت، اضافه کرد: سال ۱۴۰۳ نزدیک ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی برای شهرداری پیش‌بینی‌شده است.

توکلی‌مقدم با تأکید بر اینکه شهرداری تنها متولی فرهنگی در شهر قم نیست، تصریح کرد: بیشترین نقش شهرداری در این عرصه ایجاد زیرساخت‌ها برای فعالیت سازمان‌های تخصصی و گروه‌های مردمی در این حوزه است که تلاش کردیم در این عرصه منابع موردنیاز برحسب قوانین بودجه تأمین شود.

وی گفت: گاهی بعضی مباحث فرهنگی و مسئله بودجه فرهنگی را به سمت سلیقه‌ای شدن پیش می‌برند درحالی‌که اقدامات در این مسیر باید در راستای قوانین و اسناد راهبردی شهرداری باشد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم افزود: مسائلی همچون آذین‌بندی شهر، ترویج فرهنگ ترافیکی و زیست‌محیطی و آماده‌سازی شهر برای مراسم مذهبی از عرصه‌های جدانشدنی فرهنگ است که شهرداری در آنها نقش ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.