بازنگری ۲۰۰ برنامه درسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

۲۰۰ برنامه درسی در سال جاری در دانشگاه جامع علمی کاربردی بازنگری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای سیاست‌های تحولی و کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص بازنگری برنامه‌های درسی و با عنایت به فلسفه، رسالت و مأموریت همیشگی دانشگاه جامع علمی کاربردی مبنی بر طراحی، تدوین و اجرای دوره‌های مورد نیاز حال و آینده بازار کار و به هنگام سازی رشته‌های علمی کاربردی برای توانمندسازی نیروی انسانی، روز‌آمدی و کارآمدی محتوای آموزشی، طرح بازنگری برنامه‌های درسی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری موجود به عنوان یک ضرورت ملی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شد. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: از منظری مهم‌تر، باتوجه به ماهیت آموزش‌های علمی کاربردی بازنگری یک برنامه درسی در اصل تدوین یک برنامه درسی است و تمامی مراحل مربوط به تدوین یک برنامه درسی اعم از نیازسنجی، تحلیل شغل و شایستگی‌های شغلی و طراحی، مجدداً برای دوره مورد نظر انجام می‌شود. 

وی افزود: پیاده سازی این طرح در فاز‌های تعریف شده برای تمامی ذینفعان، تبیین و با بهره گیری از الگوی مبتنی بر تحلیل شغلی و با بومی سازی مختصات مشاغل موجود با استاندارد‌های شغلی بین المللی صورت می‌پذیرد.

جمالزاده تصریح کرد: مقرر است مواد آموزشی و دسته بندی محتوای برنامه شامل دروس تخصصی، دروس اصلی، دروس پایه و محیط کار انجام شده و در ادامه نگارش سرفصل‌های دروس و ریز محتوای آموزشی و نهایتاً تعیین جدول استاندارد‌های آموزشی و شرایط یاد دهی و یاد‌گیری مطلوب به ازای تمامی دروس و اهتمام در یکسان سازی دروس پایه برای زیرگروه‌های آموزشی با لحاظ ماهیت دوره در طی مراحل مختلف بازنگری انجام گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین در این فرآیند، بنا است آراء و نقطه نظرات خبرگان و مدرسان برتر دانشگاه برای دروس مهارت مشترک به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت: فاز مقدماتی طرح در حال اتمام بوده و پیش بینی می‌شود این پروژه با قوت ادامه و ۲۰۰ دوره مشخص شده بر مبنای نیاز حوزه‌های شغلی، تا پایان سال جاری برای تصویب در شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه، آماده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
ستاد و سازمان اصلی علمی و کاربردی از همه مراکز درصدی ازشهریه دانشجویان را ( پول زور ) دریافت میکنند که شعار و مصاحبه کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
پول بده فوق دیپلم و لیسانس بخر از علمی کاربردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
من بدون حتی یک جلسه حضور در کلاس و با هدیه و رشوه در امتحانات اخر ترم کتاب باز از علمی کاربردی صنایع لاستیک فوق دیپلم گرفتم . واقعا مسخره بازی شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
تعطیل کنید این دانشگاه جعلی رو .
آخرین اخبار