سیل اخیر به ۲ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری خراسان رضوی خسارت زد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری در جریان سیلاب های نیمه دوم اردیبهشت ماه آسیب دیده یا به طور کامل تخریب شده است.

سید رضا عباسی نیشابوری گفت: ۵۵۲ واحد مسکونی و تجاری در مناطق شهری یا روستایی دچار آسیب کلی شده است به نحوی که نیازمند تخریب و ساخت دوباره بنا هستند که مقرر شده تسهیلات ساخت به مالکان پرداخت شود.

وی ادامه داد: ۷۰۳ واحد مسکونی نیز به واسطه سیل دچار آسیب شده و به تعمیر نیازمند است و وام تعمیر به این واحدها تعلق خواهد گرفت.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت:لوازم زندگی و منزل در ۸۷۵ واحد مسکونی نیز دچار آسیب شده که در اصطلاح این واحدها دچار خسارت های معیشتی شده اند و تاکنون به ساکنان حدود نیمی از این واحدها لوازم ضروری زندگی اهدا شده است و با تامین اعتبار مورد نیاز به بقیه واحدهای مسکونی نیز لوازم منزل مورد نیاز داده خواهد شد.

بارش‌های تندری فروردین و اردیبهشت امسال همراه با تگرگ و وقوع سیلاب، مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان رضوی را فرا گرفت که افزون بر ۲۰۶ هزار میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و زیربنایی استان خسارت زد همچنین در جریان سیل ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۰ نفر در مشهد و فریمان جان باختند.

برچسب ها: واحد مسکونی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار