افتتاح ۸ پروژه صنایع دستی در ارومیه

در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر میراث فرهنگی ۸ پروژه صنایع دستی در ارومیه به بهره برداری رسید.

امروز شنبه ۱۹ خرداد، همزمان با فرارسیدن روز جهانی و هفته صنایع‌دستی، پروژه‌های صنایع‌دستی چند استان از جمله  ۸ پروژه صنایع دستی در ارومیه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت برخط با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

پروژه‌های صنایع دستی آذربایجان غربی موزه صنایع دستی  ارومیه در مدرسه هدایت و کارگاه‌های تولیدی و آموزشی صنایع دستی را شامل می‌شود.

موزه صنایع‌دستی یکی از این پروژه‌ها است که در آن آثار صنایع‌دستی با ارزش و قدیمی از سطح استان از جمله منبت، معرق، چرم‌دوزی، نگارگری، سفال‌گری و ... به نمایش گذاشته شده است که علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از آن بازدید کنند.

برگزاری نشست‌های تخصصی و جشنواره‌ها و اجرای تولید زنده در مناسبت‌های خاص متناسب با تقویم در ایام نوروز و روز جهانی صنایع‌دستی و...، ارائه مشاوره به هنرمندان و هنرجویان صنایع‌دستی، برگزاری نمایشگاه‌ها به‌صورت مستمر و طراحی خلاقانه، تولید و آموزش برنامه‌هایی برای جذب گردشگر و هنرجویان و دانشجویان و اساتید، دارای فروشگاه و...، موضوع فروش، ارتباط بیشتر بین هنرمندان، ایجاد فضای کارگاهی برای دانشجویان این حوزه و ترویج هنر‌های صنایع‌دستی، از جمله دیگر اهداف ایجاد  موزه صنایع دستی  ارومیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.