آمریکا بدنبال رسیدن به توافق با حماس بدون رژیم صهیونیست

منابع آمریکایی و صهیونیستی فاش کردند دولت آمریکا در حال بررسی انعقاد یک توافق با حماس بدون حضور رژیم صهیونیستی است.

رسانه‌های آمریکایی روز دوشنبه گزارش دادند که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی ورود به معامله با جنبش فلسطینی حماس است، بدون اینکه رژیم صهیونیستی یکی از طرفین آن باشد.

براساس گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی به نقل از دو مقام ارشد فعلی و دو مقام سابق آمریکایی گزارش دادند که در صورت شکست تلاش‌های کنونی برای دستیابی به توافق جامع، توافق برای آزادی پنج زندانی آمریکایی با میانجی‌گری قطر انجام خواهد شد. روزنامه تایمز اسرائیل تایید کرد رژیم صهیونیستی بخشی از مذاکرات نخواهد بود.

این مقامات گفتند که نمی‌دانند آمریکا در ازای آن چه چیزی می‌تواند به حماس پیشنهاد دهد، اما گفتند که انگیزه‌ای برای جنبش فلسطینی وجود دارد که بین بایدن و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شکاف عمیق‌تری ایجاد کند. مقامات آمریکایی همچنین به احتمال توافق بین آمریکا و حماس اشاره کردند که می‌تواند بر نتانیاهو فشار بیاورد تا با توافقی گسترده‌تر موافقت کند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز دوشنبه اعلام کرد که تعداد شهدای عملیات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه از ۷ اکتبر تاکنون به ۳۷۱۲۴ شهید و ۸۴۷۱۲ زخمی رسیده است. جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای ۲۴۸ روز همچنان ادامه دارد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۶:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
بیشتر به یک طنز سیاسی می ماند تا یک خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
یانکیها ســر مــار هستند و صهیون و اروپا و متحدان دیگر نوچه های بیش نیستند
آخرین اخبار