پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۰ هزار تن گندم در این خطه مرزی برداشت شود.

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود از سطح ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزار‌های تایباد، میزان ۳۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی افزود: کاهش قیمت جو و خرید تضمینی باعث شده که سطح زیر کشت گندم در شهرستان تایباد ۱۲ درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: این خطه مرزی با هزار و ۵۳ گندمکار، در میزان تولید و سطح زیر کشت گندم به ترتیب رتبه چهارم و هفتم را در خراسان رضوی دارد.

اعتضادی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده و تا پایان زمان برداشت این محصول ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: پیشگام، حیدری، سیروان، رخشان، فرین و طلایی از ارقام گندم کشت‌شده در مزارع شهرستان هستند که عمده کشت این محصول استراتژیک در دشت کرات و بخش میان‌ولایت انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: برداشت گندم در خردادماه آغاز می‌شود و هم اکنون ۶۲ دستگاه کمباین کار برداشت را در این شهرستان انجام می‌دهند.

اعتضادی افزود: ۵۵ درصد مزارع گندم به صورت مکانیزه و همچنین آبیاری در ۲۵ درصد گندمزار‌ها به روش قطره انجام می‌شود که موجب صرفه‌جویی در مصرف بذر، کاهش هزینه‌های تولید و کارگری، ارتقای بهره‌وری، مدیریت مصرف آب و افزایش عملکرد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری هزار و ۴۱ تن بذر گواهی‌شده گندم برای کشاورزان این شهرستان تامین شد که در ۵۵ درصد مزارع کاشته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.