رکورد شکنی مصرف برق درگیلان‌

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: مشترکان گیلانی بیش از هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در ۱۹ خرداد امسال با ۳۵ درجه سانتیگراد دما، مصرف کردند.

مسعود صادقی گفت: براساس پایش مصرف برق در روز ۱۹ خرداد امسال از سوی امور دیسپاچینگ (مرکز مدیریتی مصرف برق با تجهیزات کنترلی) و فوریت‌های برق گیلان، با دمای محسوس ۳۵ درجه سانتی گراد، بیش از هزار و ۵۲۷ مگاوات برق در استان مصرف شد که در مقایسه با ۱۹ خرداد پارسال با دمای ۳۷ درجه سانتی گراد، مصرف برق یک روزه مشترکان استان ۴۲ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اقدامات تخصصی این شرکت برای مدیریت بار در گیلان، افزود: همکاری با صنایع، پایش روزانه مصرف برق ادارات و تعیین مشوق برای مشترکان خانگی و کشاورزی از جمله اقدامات شرکت توزیع برق گیلان برای گذر موفق از تابستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق مشترکان، گفت: ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۳ تا ۱۸ و در شب ۲۰ تا ۲۳ است که مشترکان می‌توانند با اعمال راهکار‌های ساده مانند تنظیم درجه کولر بر روی دمای آسایش ۲۴ درجه سانتی گراد، استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز، از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

مسعود صادقی از مشترکان گیلان خواست برای کاهش مصرف برق، در پویش «با انرژی» شرکت کرده و برنده بیش از ۸۰ میلیون جایزه این شرکت برای مدیریت مصرف برق باشند.

 

برچسب ها: برق ، مصرف بالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.