۵۷ هزار میلیارد هزینه ساخت و احداث بزرگراه و راه اصلی در فارس

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: میانگین سالانه ساخت بزرگراه و راه اصلی در این استان که تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم ۱۰۴ کیلومتر بود، در این دولت به ۲۰۸ کیلومتر رسید.

ناصر رضایی گفت: از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲ در این استان ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با ۵۷ هزار میلیارد ریال اعتبار احداث و بهره برداری شد.

او ادامه داد: طی مدت مذکور ۱۰۲ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۸ کیلومتر راه اصلی در این استان احداث شده است.

رضایی اظهار کرد: بخشی از بزرگراه شیراز – فسا – داراب - کهگم، بخشی از بزرگراه فسا – استهبان – نیریز - قطرویه و قسمتی از بزرگراه مرودشت - درودزن و همچنین قسمتی از بزرگراه محور قدیم فسا - داراب از جمله این پروژه‌های بزرگراهی که در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: تعدادی پروژه مهم و حیاتی که نقش مهمی در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای دارند نیز در این دولت آغاز که از جمله می‌توان به بزرگراه تنگ خیاره - لپویی، محور کوهنجان - اکبرآباد، محور سپیدان - اقلید - یاسوج و قسمتی از محور قیر - خنج و همچنین بخشی از محور فراشبند - کازرون اشاره کرد.

رضایی افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور شهید (مهرماه ۱۴۰۲) نیز علاوه بر آزادراه شیراز – اصفهان، شاهد افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان بودیم.

او ادامه داد: میانگین سالانه ساخت بزرگراه و راه اصلی در فارس تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم ۱۰۴ کیلومتر بود که در دولت سیزدهم این عدد به ۲۰۸ کیلومتر رسید.

رضایی اظهار کرد: هم اینک پروژه‌های راهسازی در استان فارس به رغم مشکلات و محدودیت‌های اعتباری و مالی متوقف نشده و در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
سلام وعرض ادب لطفا از پروژه نهضت ملی مسکن اکبر اباد شیراز هم حرفی بزنید به خدا دیگه ما مستاجرها توان نداریم متشکرم
آخرین اخبار