دانشگاهیان نامه‌های رهبری به جوانان غرب را از جنبه‌های مختلف بررسی کنند

رئیس دانشگاه تهران گفت: اسلام‌هراسی و شناخت تروریسم واقعی، موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در نامه‌نگاری به دانشجویان غرب بود.

محمدمقیمی رئیس دانشگاه تهران در نشست بین المللی یک دهه سخن رهبر حکیم انقلاب اسلامی با جوانان آمریکا و اروپا که امروز در سالن تازه افتتاح شده شهید آیت الله رئیسی در دانشگاه تهران برگزار شد، بیان کرد: امروز جلسه شورای دانشگاه تهران به موضوع مهمی تحت عنوان ورق خوردن تاریخ از شرق تا غرب با توجه به نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکایی و اروپایی اختصاص دارد.

او اضافه کرد: امروز سالن اجلاس دانشگاه تهران با ظرفیت ۲۸۰ نفر ظرف مدت ۱۰۰ روز افتتاح شد، این سالن با نام شهید رئیسی نامگذاری شد که یاد ایشان و شهدای خدمت به ویژه امیر عبداللهیان که دانش آموخته دانشگاه تهران بودند و روز‌های دوشنبه در دانشگاه تدریس داشتند را گرامی می‌داریم.

مقیمی مطرح کرد: مکاتبات و نامه نگاری‌های رهبر معظم انقلاب با جوانان آمریکا و اروپا در سال ۹۳ آغاز و سال ۹۴ دومین نامه منتشر شد و سومین آن سال ۱۴۰۳ انتشار یافت. باید منظومه فکری رهبر معظم را ما دانشگاهیان از جنبه‌های مختلف علوم اجتماعی، روان شناسی، علم سیاست، حقوق، مباحث مدیریت، ادبیات و علوم انسانی به ویژه زبان شناختی بررسی کنیم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشکده‌ها به تناسب موضوعی ماموریت خواهند یافت تا جنبه‌های منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی را در زمینه نامه نگاری‌های رهبری به جوانان آمریکایی و اروپایی تببین کنند و آن را سرلوحه تعاملات بین المللی قرار دهند.

مقیمی اضافه کرد: مقوله رهبری و دال مرکزی چراغ راه همه می‌تواند باشد، آنچه که محققان بررسی کردند مفاهیم متفاوتی در نامه‌ها وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرند، اما موضوعات اسلام هراسی و شناخت تروریسم واقعی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که محوریت اصلی را تشکیل می‌دهد.

وی درباره اینکه چرا جوانان در نامه‌های رهبری مورد تاکید قرار گرفته اند؟ گفت: باید در این موضوع تفکر کنیم و از آن تببین درستی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.