وزش باد شدید و گرد وخاک در خراسان جنوبی

هواشناسی تا پایان هفته به تناوب وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی کرد که خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا را در پی خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین وزش باد گزارش شده از ایستگاه درح به میزان ۸۳ کیلومتر بود و بیرجند هم حداکثر سرعت وزش باد در برخی ساعات به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

زارعی افزود: براساس مدل‌های پیش یابی هواشناسی و گرادیان فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور تا پایان هفته به تناوب وزش باد نسبتا شدید تا شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد همچنین طوفان و گرد و خاک در مرز شرقی و مناطق بیابانی و مستعد قابل پیش بینی است.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی در ۲۴ ساعت آینده روند افزایش نسبی دمای هوا ادامه دارد، گفت: با توجه به شرایط ناپایدار جوی هشدار سطح زدر در استان صادر شده که در آن به احتیاط در تردد‌های جاده ای، اطمینان از پوشش سازه‌ها و استحکام گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کویرنوردی و عمرانی، پرهیز از رفتن به فضای باز بویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص توصیه شده است.

در شبانه روز گذشته بیرجند با حداقل دمای ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین و طبس با حداکثر دمای ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شدند.

حداکثر دمای مرکز استان هم دراین مدت ۳۶ درجه سلسیوس بالای صفر ثبت شد.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.