وزیر دفاع آلمان از طرح سربازی داوطلبانه به منظور تقویت نظامی این کشور خبر داد.

شروع جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به خوبی توهم اروپایی‌ها مبنی بر زندگی کردن در باغ سبز را نشان داد. اکنون کشور‌های قاره سبز به دنبال تقویت نظامی خود برای مقابله با تهدیدات خارجی به ویژه آنچه تهدید روسیه می‌خوانند، هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس پیستوریس، وزیر دفاع آلمان با هدف تقویت نظامی و مقابله با تهدیدات روسیه خواستار بازگشت طرح سربازی داوطلبانه در این کشور شد. 

اولاف شولتس، نخست وزیر آلمان می‌گوید طرح جدید بخشی از چرخش دولت آلمان برای تقویت سیاست خارجی و دفاعی کشور است. این طرح که "بازگشت دوران" خوانده شده است در همان روز‌های نخست جنگ اوکراین مطرح شد. 

پیستوریس تاکید دارد: براساس طرح جدید همه مردان موظف خواهند بود پرسشنامه‌ای را برای سنجش شایستگی و علاقه خود به خدمت سربازی پس از ۱۸ سالگی پر کنند. با این حال، پر کردن این فرم برای زنان اختیاری است. سپس مناسب‌ترین و با انگیزه‌ترین افراد برای یک دوره شش ماهه که می‌تواند تا ۱۷ ماه تمدید شود انتخاب می‌شوند. 

وی خاطر نشان کرد: این طرح به دنبال افزایش سربازان داوطلبانه است که از ۵ هزار نفر فعلی به ۱۵ هزار نفر در سال برسد. این امر می‌تواند با افزایش ذخایر نیروها، به سرعت شمار نیرو‌ها را در صورت وقوع جنگ افزایش دهد.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار