۹ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی طی یک هفته پرداخت شد

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: روند پرداخت تسهیلات مسکن روستایی مناسب است.

مجید جودی معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران  در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران  جوان در خصوص تخصیص اراضی  به پروژه های نهضت ملی مسکن  گفت: اختصاص یک میلیون قطعه زمین در قالب مهاجرت معکوس به متقاضیان در روستاها هدف گذاری شده است. از این میزان ۶۵۰ هزار قطعه در سامانه تم بارگزاری شده که حدود ۸۵ هزار قطعه واگذار شده است.

وی افزود: همچنین در راستای محرومیت زدایی و ساخت مسکن محرومان و طبق تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان و دستگاه های حمایتی تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی بلاعوض علاوه بر تسهیلات مسکن روستایی به دهک های یک تا ۴ پرداخت می شود.

جودی با بیان اینکه روند همکاری بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مناسب بوده است گفت: برخی از بانک ها و شعبات در استان ها به دلیل مشکل ترازنامه روند پرداخت را کند کرده بودند که با پیگیری‌های انجام شده از هفته گذشته برخی از بانک ها روند پرداخت تسهیلات را شروع کردند.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته حدود ۹ هزار فقره عقد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی انجام شده است گفت: حدود ۲۴ همت تسهیلات مسکن روستایی تا به امروز پرداخت شده است‌.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه مقاوم سازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی یکی از مهم ترین برنامه ها و اولویت های بنیاد مسکن بوده است گفت: حدود ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی در سیستان و بلوچستان مقاوم سازی و نوسازی شده است‌ که‌ همین امر خود باعث شده است که در سیل اخیر واحدهای کمتری دچار خسارت شوند.

وی افزود: برای واحدهای که در سیل اخیر دچار خسارت شده اند علی‌الحساب تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه و ۱۰۰ میلیون تومان هم بلاعوض در نظر گرفته ایم که پس از تصویب پرداخت خواهد شد.

خبرنگار : محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار