پرداخت بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در قالب طرح‌های سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

نوبخت اژدری امروز در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل گفت: در دوره سه ساله خدمت دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح راکد و غیرفعال حوزه کشاورزی این استان بر اساس اولویت‌بندی میزان تولید و اشتغالزایی، فعال‌سازی و راه‌اندازی شده است؛ با راه‌اندازی این تعداد طرح راکد، برای چهار هزار و ۱۰۰ نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام را از جمله برنامه کاری محوری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برشمرد و افزود: تولید در بخش کشاورزی نیاز به سرمایه‌گذاری دولت در تامین امور زیربنایی تولید و سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی دارد و بر این مبنا تسهیلات در اختیار سرمایه‌‎گذاران قرار می‌گیرد.
او بیان کرد: چهار هزار برنامه افزایش تولید و اشتغال در حوزه تولیدات دام استان با نیاز تسهیلاتی ۱۲ هزار میلیارد ریال تهیه و تدوین شده که در صورت اجرای همه این برنامه‌ها با همکاری دولت و بخش خصوصی، میزان تولیدات دامی استان دو برابر می‌شود.
اژدری گفت: در دوره دولت سیزدهم، بیش از ۱۰ هزار طرح سرمایه‌گذاری و ایجاد واحد‌های تولیدی بخش‌های مختلف کشاورزی در استان اردبیل برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده که در قالب این طرح‌ها ۱۷ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل کمبود منابع مالی و تسهیلات بانکی را جزو موانع افزایش تولید در بخش کشاورزی استان اردبیل ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت بالا در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان، هر میزان تسهیلات بانکی از مرکز به استان معرفی شود، به همان میزان طرح و متقاضی سرمایه‌گذاری جهت معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.