اتهام‌زنی آمریکا به روسیه در خصوص دخالت در انتخابات

آمریکا مدعی است روسیه با هوش مصنوعی قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دارد.

مقامات آمریکایی به طور فزاینده‌ای مدعی هستند روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر از طریق هوش مصنوعی برنامه ریزی کرده است. 

بلومبرگ به نقل از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، می‌گوید: جامعه اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده روسیه احتمالا از شکاف‌های اجتماعی در ایالات متحده، از جمله تظاهرات در محوطه‌های دانشگاهی در حمایت از فلسطینی‌ها در درگیری غزه استفاده کند. به ادعای آنها، هدف از چنین اقداماتی توقف کمک نظامی به اوکراین است.

بلومبرگ همچنین در مورد برنامه‌های ادعایی ایران برای مداخله در روند انتخابات آمریکا نوشت. آنها به ویژه ادعا می‌کنند که در سال ۲۰۲۰، تهران با ظاهر شدن به عنوان سازمان راستگرای آمریکایی Proud Boys توانست این کار را انجام دهد.

در ۵ ژوئن، روزنامه نیویورک تایمز (NYT) نوشت اسرائیل عملیاتی مخفیانه برای افزایش نفوذ خود در ایالات متحده انجام داده است تا سیاستمداران آمریکایی را برای حمایت از تل آویو در درگیری با جنبش حماس متقاعد کند. به طور خاص، تعدادی از شرکت‌های فناوری اسرائیلی هزاران ربات جعلی تولید کرده‌اند که به طور فعال شروع به نوشتن پست‌هایی در حمایت از اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه آنهایی که با نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا مرتبط هستند، کرده‌اند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار