لزوم پرهیز نامزد‌های انتخابات از سخنان دشمن شادکن

امام جمعه موقت تبریز گفت: نامزد‌های ریاست جمهوری به حرف‌هایشان دقت کنند، زیرا برخی حرف‌ها تبعات منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی دارد و برخی حرف‌ها موجب تهیج دشمن می‌شود.

 حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد وگفت: سه گروه در موضوع انتخابات وظیفه دارند؛ گروه اول نامزد‌ها هستند باید در تبلیغ دقت کرده و اخلاق اسلامی را رعایت کنند و با تهمت و افترا پیش نروند، زیرا مردم ۴۵ سال است که همه را خوب می‌شناسند. 

وی افزود: دسته دوم مبلغان این نامزد‌ها هستند که آنها هم باید دقت کنند؛ یعنی هر کسی که دوست دارید را به راحتی تبلیغ کنید ولی با تخریب رقبای خود جلو نروید و کاری به کار آنها نداشته باشید.

وی ادامه داد: سومین دسته نیز خود مردم هستند که باید به میدان بیایند؛ برخی می‌گویند چه فرقی دارد ما چه کسی را انتخاب کنیم؟ همه نامزد‌ها عین هم‌اند؛ در حالیکه اصلا اینگونه نیست و به تجربه، رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور فرق دارد.

وی  ادامه داد: افزایش ارتقای وحدت ملی، ترس دشمن، ایجاد امت واحده و دلسردی دشمن از این اتحاد از مزایای موثر شرکت در انتخابات است.

خطیب جمعه تبریز گفت: کسی که پای صندوق‌های رای می‌رود، در حقیقت دشمن را دارد مایوس می‌کند تا دیگر برای ما نقشه نکشند.

حجت الاسلام مطهری‌اصل اظهار کرد: باید خودمان و هرکسی که از ما حرف‌شنوی دارد را به انتخابات و شرکت حداکثری دعوت کنیم تا دشمن مایوس شود.

وی در ادامه به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در حال کشیدن نفس‌های آخرش است؛ از این‌رو برای اینکه نشان دهد نه هنوز نفس‌های آخر نیست و قوی است، به جنوب لبنان حمله می‌کند؛ درحالی‌که از حزب‌الله لبنان چنان ضربه‌ای خورده است که دیگر نمی‌تواند در مقابل او کاری از پیش ببرد.

وی توضیح داد: حزب‌الله لبنان در این چند روزه مواضع جدیدی را از رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد و نشان داد که هنوز اول کار است و موشک‌های اصلی را به میدان نیاوردیم؛ وگرنه کل مواضع رژیم غاصب صهیونیستی با خاک یکسان می‌شود.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته به شهادت امام محمدباقر (ع) اشاره کرد و گفت: امام محمدباقر (علیه السلام) و امام جعفر صادق (علیه السلام) احیا کننده مکتب تشییع هستند و در حال حاضر اکثر منابع شیعی قال الباقر و قال الصادق (علیهماالسلام) است.

 امام جمعه موقت تبریزافزود: عید قربان را پیش رو داریم؛ این عید یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و همیشه از عید قربان تا عید غدیر هفته امامت و ولایت است.

مطهری اصل یادآور شد: امسال ما عزادار شهدای خدمت هستیم ولی یادمان نرود که این عزیزان چقدر به امر تجلی امامت و ولایت اهمیت می‌دادند.

 وی گفت: امام جمعه شهید تبریز چندین سال برای احیای اعیاد غدیر تلاش کرد و مدام تاکید داشت تا عزاداری محرم از بعد مباهله شروع شود. امام جمعه موقت تبریز متذکر شد: باید موضوع غدیر در همه جای جهان تبیین شود، زیرا این کوضثع تنها بحث ولایت و امامت نیست بلکه این ولایت حتی بر اسما و ارض گسترانیده شده است و باید همه از این گوهر آشنا شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب گفت: شاید برخی‌ها بگویند پول آب را می‌دهیم در حالی که دارند علنا گناه می‌کنند، زیرا آبی که در دست ماست را آیا دیگران هم دارند.

خطیب نماز جمعه این هفته تبریز  در بخش عبادی خطبه‌ها با بیان اینکه معیار قبولی اعمال تقوای الهی است، ادامه داد: هر کسی حدود الهی را مراعات کند و تقوا را رعایت کند، جایگاه او پیش خداوند رنگ خدایی خواهد گرفت.

مطهری اصل گفت: مجاهده با نفس یکی از کار‌هایی تقوا است؛ ما یک نفسی داریم که ما را دایما برای کار‌های گناه تشویق می‌کند که با تقوا می‌توان جلوی آن را گرفت.

برچسب ها: نمازجمعه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.