شولتس هم کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس را رها کرد و برگشت

طبق اعلام یک رسانه آلمانی صدر اعظم این کشور به دلیل دستور کار داخلی کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس  را ترک کرد و به آلمان بازگشت.

نشریه اشپیگل آلمان امروز یکشنبه گزارش داد، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، به دنبال کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس را زودتر از موعد مقرر به دلیل دستور کار سیاسی داخلی ترک کرد.

پیش از این گزارش شده بود که هریس پیش از پایان کنفرانس صلح اوکراین، سوئیس را ترک کرد و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در رویداد‌های بعدی این مجمع شرکت خواهد کرد.

این روزنامه می‌نویسد: «اولاف شولتس زودتر از موعد مقرر کنفرانس را ترک کرد و هواپیمای او یکشنبه به برلین بازمی گردد. در آنجا مذاکرات سختی برای بودجه و مذاکرات جدی با حزب خود خواهد داشت.»

به گزارش اشپیگل، نشست فوق‌العاده هیئت رئیسه سوسیال دموکرات (SPD) شولتس عصر یکشنبه برگزار می‌شود که در آن آینده ائتلاف حاکم، مورد بحث قرار خواهد گرفت.  

سوئیس کنفرانسی را در مورد اوکراین در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن در تفرجگاه بورگنستاک برگزار می‌کند. ۹۲ کشور و ۵۵ رئیس دولت و همچنین ۸ سازمان از جمله اتحادیه اروپا، شورای اروپا و سازمان ملل متحد مشارکت خود را تایید کرده اند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، در این کنفرانس شرکت نکردند.

سوئیس به روسیه برای شرکت در اجلاس اوکراین دعوت نامه ارسال نکرد. کرملین اعلام کرد که جستجوی راه‌هایی برای خروج از وضعیت در مناقشه اوکراین بدون مشارکت روسیه کاملاً غیرمنطقی و بیهوده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار