شنا کردن در سد‌های همدان ممنوع

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: شنا کردن در محدوده سد‌ها و بند‌های انحرافی استان خطر مرگ به همراه داشته و ممنوع است.

مرتضی احمدی رحمت گفت: لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران به همراه خواهد داشت.

او با تاکید بر تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سد‌ها گفت: این تغییرات دما باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: در صورت بروز حادثه همه مسئولیت ناشی از آن متوجه فرد خواهد شد.

احمدی رحمت با تاکید بر این نکته که تاسیسات یاد شده محل مناسبی برای شنا نیست، از هموطنانی که این اماکن را برای تفرج انتخاب می‌کنند، خواست تا به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده به علایم هشدار دهنده نصب شده در اطراف سد‌ها و بند‌های انحرافی و تذکر ماموران توجه جدی کنند.

او با اشاره به نصب علائم و تابلو‌های هشدار در اطراف دریاچه سد‌ها و بند‌های انحرافی و تغذیه مصنوعی‌ها و همچنین مسدود کردن راه‌های منتهی به دریاچه سد‌ها گفت: ماموران این شرکت با توزیع بروشور، گردشگران را از آسیب‌های شنا در سد‌ها مطلع می‌کنند.

سد‌های آبشینه، اکباتان، سرابی تویسرکان، شنجور رزن، شیرین سو، کلان ملایر و نعمت آباد اسدآباد از سد‌های مهم استان همدان به حساب می‌آیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.