پیش‌بینی خرید تضمینی ۶۵ هزار تن گندم در اسدآباد

فرماندار اسدآباد از پیش‌بینی خرید تضمینی ۶۵ هزار تن گندم از گندمکاران این شهرستان طی امسال خبر داد.

حسین علی شرکایی یکشنبه ۲۷ خرداد در شورای اداری شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: یکی از سیلو‌های این شهرستان با ظرفیت۳۲ هزار تن از حدود شش سال پیش به‌دلیل مشکلات بانکی تعطیل بود که خوشبختانه با پیگیری‌های لازم این سیلو دوباره فعال شده و با احتساب این سیلو در حال حاضر ظرفیت خالی سیلو‌های این شهرستان برای خرید تضمینی گندم به بیش از ۹۰ هزار تن رسیده و هیچ مشکلی در رابطه با خرید گندم در شهرستان نداریم.

 او تعهد اشتغال سال گذشته شهرستان اسدآباد را ۱۵۲۶ نفر برشمرد و گفت: در سال گذشته شهرستان اسدآباد با ایجاد ۱۸۸۳ شغل جدید با تحقق ۱۲۳.۴۸ درصد بیش از تعهد اشتغال خود رتبه دوم استان را در بحث اشتغال کسب کرد.

فرماندار اسدآباد در ادامه با تاکید به مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت تسریع در جذب اعتبارات عمرانی سال گذشته، گفت:حداقل تا دو هفته آینده مدیران دستگاه‌های اداری باید نسبت به جذب اعتبارات عمرانی سال گذشته خود اقدام کنند.

 شرکایی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و ترغیب مردم و جامعه به مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی از هم اکنون باید آمادگی لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان را داشته باشند و با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات در دسترس بودن مدیران دستگاه‌های اداری شهرستان ضروری است.

او همچنین با اشاره به خدمات ارزنده دولت سیزدهم در سراسر کشور و نیز به تبع آن در شهرستان اسدآباد، گفت: در سال‌جاری اعتباری افزون‌بر پنج میلیارد تومان به پروژه مجموعه ورزشی بانوان شهرستان اختصاص داده شده که امیدواریم با اختصاص این اعتبارات استخر بانوان این مجموعه تکمیل شود.

فرماندار اسدآباد در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری زمین چمن طبیعی ورزشگاه آزادی این شهرستان در اواسط ماه آینده خبر داد و گفت: از محل مصوبات سفر هیأت دولت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زمین چمن طبیعی ورزشگاه آزادی و نیز استخر شهید سلیمانی اختصاص داده شد که با تخصیص ۱۰۰ درصدی میزان اعتبار این دو پروژه پس از سال‌ها تکمیل شدند.

شرکایی همچنین از افتتاح چهار زمین چمن مصنوعی روستایی در این شهرستان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: زمین چمن چنار علیا، زمین چمن مصنوعی حسام‌آباد، قاسم‌آباد و طویلان سفلی چهار پروژه زمین چمن مصنوعی روستایی بوده که در هفته دولت در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه در سال گذشته ۷۸ پروژه توسط بنیاد مسکن شهرستان در ۳۸ روستا با اعتباری افزون بر ۳۱ میلیارد تومان انجام شد که از این تعداد پروژه ۳۵ پروژه به زیرسازی و سه پروژه به پروژه‌های ابنیه اختصاص داشت، گفت: در ادامه روند این پروژه‌ها در سال‌جاری نیز ۶۷ پروژه در ۳۴ روستا با اعتباری افزون بر ۵۱ میلیارد تومان در حال اجراست.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه در ۳۹ روستای شهرستان اسدآباد ۲۴۵ هکتار زمین در حال الحاق به روستاهاست، یادآور شد: تاکنون در ۴۰ روستای سطح شهرستان بحث بازنگری انجام شده است ضمن اینکه امسال بحث بازنگری هشت روستا نیز انجام خواهد شد.

شرکایی گفت: طرح چهار روستای خالی از سکنه شهرستان نیز تهیه و ابلاغ شده و آبادی در اختیار شهرستان قرار گرفته تا در این رابطه به متقاضیان این روستا‌ها تسهیلات پرداخت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.