روسای دانشگاه‌ها با فراهم کردن بستر لازم، مروج نماز باشند

استاندار کردستان گفت: برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها برای بهبود شرایط نمازخانه خوابگاه‌های دانشجویی در راستای کیفیت بخشی به نماز، تکلیفی فرهنگی است.

 اسماعیل زارعی کوشا امروز در گردهمایی که با حضور روسا و ائمه جماعت دانشگاه‌های استان در محل سالن همایش دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برپایی نماز در دانشگاه‌ها و ساماندهی این موضوع اظهار داشت: روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مسئولیت خطیری نسبت به گسترش فریضه نماز دارند.

استاندار کردستان با تاکید بر توجه ویژه مسئولان به فریضه الهی نماز و عمل به این واجب گفت: همه ادارات و دانشگا‌ها نسبت به این فریضه تکلیف فرهنگی دارند و برای پرداختن به این تکلیف فرهنگی نیز بودجه و معاونت فرهنگی و دانشجویی لحاظ شده است لذا اگر در راس برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی اهتمام به نماز و اقامه آن نباشد باید یک تجدید نظر اساسی در برنامه‌ها داشته باشیم.

زارعی کوشا بیان کرد: نقش ائمه جماعت در دانشگا‌ها و خوابگاه‌ها فقط به عنوان اقامه‌کننده نماز نیست و حقیقتا ائمه جماعات بویژه آنهایی که حُسن خلق بیشتری دارند به ملجأ و انیس و پناهگاهی برای دانشجویان تبدیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: نَفس اقامه نماز تکلیف ماست، اولین خواسته خدا از بندگانش همانا اقامه نماز است و باید در راس امور فرهنگی قرار گیرد.

استاندار کردستان بر نیازمندی‌های اولیه و بستر لازم مربوط به اقامه نماز جماعت در دانشگا‌ها با برنامه‌ریزی منسجم تاکید کرد و خطاب به روسای دانشگاه‌ها جهت کیفیت بخشی به برگزاری این فریضه نورانی گفت: نسبت به ساماندهی و بهبود شرایط نمازخانه خوابگاه‌ها و دانشگاه محل خدمت خود همت گمارید و ما نیز در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

زارعی کوشا بر ضرورت ساماندهی و نظارت بر عملکرد خوابگاه‌های دانشجویی در خصوص اقامه نماز و پرداختن به این تکلیف شرعی تاکید کرد و افزود: از ظرفیت فرهنگی و علمی دانشگاه در ترویح اقامه نماز استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه حقوق ائمه جماعت دانشگا‌ها در موقع مقرر پرداخت شود، ادامه داد: پرداخت حق القدم و موضوع ایاب و ذهاب این قشر در راستای تقویت انگیزه‌ها در نظر گرفته شود.

استاندار اظهار امیدواری کرد که بهترین اقامه نماز دانشگا‌های کشور در کردستان برگزار شود چراکه مردم این استان بسیار متدین، فرهنگی و شایسته بهترین خدمات هستند و این مهم بایستی در اقامه نماز و برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بازتاب مشخص داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.