نماز عید سعید قربان در سومین حرم اهل بیت اقامه شد + فیلم

مردم دیندار استان فارس و شهر شیراز صبح امروز دوشنبه همزمان با سایر نقاط کشور، نماز عید قربان را در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، مساجد، مصلی‌ها و حسینیه‌ها برگزار کردند.

نماز عید سعید قربان در شیراز به امامت آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در شبستان امام خمینی (ره) حرم شاهچراغ (ع) این شهر برگزار شد.

مردم شیراز از سحرگاه امروز دوشنبه پیش از برپایی نماز در فضایی آکنده از نور و معنویت به راز و نیاز با خدا پرداخته و ضمن قرائت دعای پر فیض ندبه در فریضه نماز عید سعید قربان شرکت کردند.

علاوه بر شهر شیراز، در سایر شهرستان‌های این استان نیز نماز عید قربان با حضور مردم و با شکوه خاصی اقامه شد و ائمه جمعه و جماعات با تبریک این عید معنوی و دینی، مردم را به دستگیری از فقرا و نیازمندان و صله رحم توصیه کردند.

مردم مومن و ولایت مدار این استان عصر روز گذشته نیز در سومین حرم اهل بیت و سایر مساجد و بقاع متبرکه دیگر شهرستان‌های فارس دعای عرفه را برگزار کردند.

روز دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

عید قربان عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی است؛ همان تعلقاتی که انسان را در راه اطاعت خداوند وسوسه می‌کند و به جای طی مسیر، انسان را به ماندن می‌خواند. قربانی کردن در این روز نیز مظهر آزاد شدن از خواسته‌ها و خواهش‌های دل در برابر معشوق حقیقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار