رئیس پژوهشگاه رویان مطرح کرد؛

آمادگی جهاد دانشگاهی برای توسعه آموزش و پژوهش عرصه‌های ناباروری و ژنتیک

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرده است تا هر کانونی که بتواند در زمینه آموزش و پژوهش عرصه‌های ناباروری و ژنتیک انسانی فعالیت کند، تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی امروز سه‌شنبه ۵ تیرماه در حاشیه مراسم افتتاحیه مؤسسه خیریه رویان ابوعلی سینا، در جمع خبرنگاران در شیراز اظهار کرد: جهاددانشگاهی به دلیل ورود و عمق دادن به برخی از فعالیت‌ها، توانایی و تجربه‌ای پیدا کرده است که می‌تواند این تجربیات را در اختیار کانون‌هایی قرار دهد که می‌خواهند از آن ها استفاده کنند.

او گفت: جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرده است تا هر کانونی که ظرفیت داشته باشد و بتواند در زمینه آموزش و پژوهش عرصه‌های ناباروری و ژنتیک انسانی و مباحث دیگر سلول درمانی و گیاهان دارویی فعالیت کند، تجربیات خود را منتقل کرده و دامنه خدمت خود را گسترش دهد.

رئیس پژوهشگاه رویان تصریح کرد: رویکرد ریاست کنونی جهاد دانشگاهی این است که بتوانیم ارزش افزوده‌هایی که ایجاد کرده‌ایم را به بخش‌های مختلف جامعه منتقل کنیم و بسیاری از دانش‌هایی که به دست آمده است، اما به دلایلی نتوانستیم وارد بازار کنیم، را وارد بازار کنیم به عنوان مثال اکنون محصولات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با کمک بخش خصوصی وارد بازار شده است.

شاهوردی با بیان اینکه پژوهشگاه رویان با همکاری مجموعه خیریه ابوعلی سینا شیراز، مرکز رویان ابوعلی سینا را راه‌اندازی کرد، اظهار کرد: با حمایت و پشتیبانی خیران، جهادانشگاهی و پژوهشگاه رویان، مجموعه رویان ابوعلی سینا در شیراز شکل گرفت که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

او با بیان اینکه با فعالیت این مرکز، خدمات درمان ناباروری رویان در شیراز مستقر می‌شود، گفت: جهاددانشگاهی رویکرد بسیار خوبی را در مباحث پزشکی مختلف که امروز از برخی از آنها به عنوان انقلاب دوم در درمان‌های جدید یاد می‌کنند، انتخاب کرده و در پیش گرفته است.

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه ظرفیت‌های پزشکی خوبی در جهاددانشگاهی فارس با حضور متخصصان مختلف وجود دارد، گفت: ما هم در رویان به جهاددانشگاهی فارس قول داده‌ایم که کنارشان باشیم و تجربیات رویان را در اختیار جهاددانشگاهی فارس قرار دهیم.

شاهوردی بیان کرد: امیدواریم میان نهاد‌های مختلفی مثل رویان ابوعلی سینا، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهاددانشگاهی فارس در مباحث مختلف پزشکی همکاری و هم‌افزایی ایجاد شود تا بتوان قطب پزشکی بودن شیراز را تقویت کرد چرا که مردم اعتماد خوبی به توانمندی‌های پزشکی شیراز دارند.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی درباره اینکه رویان چه خبر ویژه‌ای برای مردم شیراز دارد، تصریح کرد: یکی از این اخبار تغییر رویکرد مجموعه رویان جهاددانشگاهی است که مصداق آن هم راه‌اندازی خیریه رویان ابوعلی سیناست.

او، راه‌اندازی خیریه رویان ابوعلی سینا را مصداقی برای این قضیه و تحقق شعار سال به منظور جلب مشارکت‌های مردمی دانست چرا که این مرکز با کمک‌های مردم و خیران فعالیت می‌کند.

جهاد دانشگاهی در جلب مشارکت‌های مردمی پیشرو است

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی در سالی که بر اهمیت جلب مشارکت‌های مردمی تأکید شده است، پیشرو است و دامنه خدمت و دانش‌هایی که دارد را با کمک خیران و بخش خصوصی گسترش می‌دهد.

سرمایه‌گذاری زیادی برای مجموعه خیریه رویان ابوعلی سینا انجام شده است

شاهوردی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری زیادی برای مجموعه خیریه رویان ابوعلی سینا انجام شده است و این ظرفیت باعث شد تا ما هم مشارکت و کمک کنیم به شرطی که هیچ مدیریت اجرایی در این مجموعه نداشته باشیم و تنها از نظر علمی کنارشان خواهیم بود. این رویکرد باعث افزایش خدمات مجموعه مذکور خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی با بیان اینکه همیشه تعامل و ارتباط خوبی میان جهاددانشگاهی و رسانه‌ها وجود دارد، افزود: اگر رسانه‌ها اخبار رویان و جهاددانشگاهی را به خوبی منعکس نمی‌کردند، مردم هم شناخت قوی از فعالیت‌های علمی این نهاد نداشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار