آغاز بکار نخستین پارک ماجراجویی (ادونچرپارک) اصفهان در شهر رویا‌ها

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت:نخستین پارک ماجراجویی (ادونچرپارک) اصفهان در شهر رویا‌ها آغاز به‌کار کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: نخستین پارک ماجراجویی (ادونچرپارک) اصفهان در شهر رویا‌ها با هدف توسعه تفریح و گردشگری در شهربازی شهر رویا‌ها احداث و آغاز به‌کار کرد.

سعید ساکت  با اشاره به راه‌اندازی و بهره‌برداری ظرفیت‌های تفریحی جدید شهر رویا‌ها افزود : یکی از بازی‌های بسیار هیجان‌انگیز و جدیدی که به تازگی در شهربازی شهر رویا‌ها بهره‌برداری شده است «پارک ماجراجویی» نام دارد که نوعی بازی خانوادگی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه این بازی از پارک‌های ماجراجویی الگوبرداری شده است، گفت: ادونچر پارک شهر رویاها، یک مسیر ماجراجویانه برای تفریح و فعالیت‌های ورزشی برای تمامی سنین است که با نام‌های دیگری مانند اسکای هایک، روپ ادونچر یا بازی تور و طناب نیز شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان ادامه داد: این بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای تمام سنین از ۶ تا ۶۰ سال قابل استفاده باشد؛ البته هر رده سنی متناسب با وضعیت خود باید از موانع عبور کند و تمام اقدامات ایمنی برای حفظ سلامت بازیکنان رعایت شده است.

او با اشاره به انواع موانع بازی گفت: تمام بخش‌های هیجان‌انگیز این بازی جذاب شامل پرش، موانع، صعود و فرود از موانع در ۳ ارتفاع مختلف ٨٠ سانتی‌متری برای کودکان بین ٢ تا ٧ سال در کنار والدین‌شان، ٣٫۵ متری برای نوجوانان و ۵.۵ متری و ٧٫۵ متری برای جوانان و بزرگسالان (قابل تغییر) طراحی و ساخته شده‌اند.

ساکت با بیان اینکه پارک ماجراجویی با استفاده از الگو‌های روان‌شناختی طراحی شده است، تاکید کرد: ترس از ارتفاع در بسیاری از افراد وجود دارد. در این بازی افراد در سنین مختلف با ارتفاع آشنا شده و به تدریج با آن خو می‌گیرند و می‌آموزند که چگونه خونسردی خود را حفظ و بر ترس‌شان غلبه کنند؛ همچنین این بازی برای علاقه‌مندان به کوهنوردی یا کار در ارتفاع نیز بسیار آموزنده است و باعث رشد مهارت‌های فردی آنها می‌شود.

او درباره سبک طراحی بازی پارک ماجراجویی یا درخت‌نوردی بیان کرد: این بازی در دنیا جز ورزش‌ها و تفریحات جدید به شمار می‌رود که تفریحی و هیجانی است و از لحاظ آموزشی نیز کاملاً هدفمند و روشمند عمل می‌کند و دارای تنوع طراحی بوده است که می‌توان آن را برای هر مساحت، هر فضا، هر شکل و هدف دلخواه طراحی کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان افزود: کارکرد این بازی به‌نحوی شبیه یک پیاده‌روی در ارتفاع است و بازیکنان در تضادی شگفت‌آور، آرامشی همراه با هیجان را تجربه می‌کنند.

او پیرامون ساختار امنیتی بازی درخت‌نوردی شهر رویا‌ها خاطرنشان کرد: اسکلت بازی در عین سادگی از دقت و ظرافت خاصی بهره می‌برد و امنیت بازیکنان، توسط سیستم ریلی مدرن موسوم به «لایف لاین» تأمین می‌شود، به‌طوری که هر بازیکن از لحظه ورود، به این سیستم وصل شده و تنها در انتهای مسیر و هنگام خروج از مجموعه از آن جدا می‌شود. سیستم لایف لاین، امکان مدیریت سریع و آسان دستگاه را نیز فراهم می‌کند.

ساکت ادامه داد: پارک ماجراجویی شهر رویاها، مجهز به سیستم رول گلایدر است که جذابیت و هیجان آن را دوچندان می‌کند و در فاز بعدی، قابلیت‌های دیگری نیز به این بازی اضافه خواهد شد که آن را به یک مجموعه کامل ماجراجویی تبدیل خواهد کرد.

او با بیان اینکه پارک ماجراجویی شهر رویا‌ها از لحاظ ارتفاع و استفاده از جلوه‌های تزئینی و زیبایی‌شناختی در ایران اولین است، گفت: این بازی هیچ‌گونه آلودگی هوا، صوتی و محیط‌زیستی ندارد و فاقد هر نوع موتور و سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی گردنده و بدون نیاز به برق است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات سنگین عمرانی و اجرای پروژه اظهار داشت: سازه این بازی جدید در استان اصفهان از یک شش ضلعی محصور در مساحت ۱۸۰ مترمربع و ارتفاع ۱۵ متر ساخته شده است که مدت زمان اجرای این پروژه حدود ۴ ماه به طول انجامید.

 برای اجرای ساختار اصلی این سازه اقدامات عمرانی سنگین و متعددی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به حفاری، تسطیح و زیرسازی به مساحت ۱۳۰ مترمربع، اجرای ۱۳ عدد فونداسیون با مساحت ۱۶ متر مربع، ایجاد کف فرش کل سطح بازی به مساحت ۱۵۰ مترمربع و بتن ریزی به حجم ۱۰۰ تن اشاره کرد.

او با بیان اینکه برای ساخت این سازه از حدود ۷ تن پروفیل استفاده شده است، بیان کرد: این سازه دارای ۴ تراز ویژه مسیر‌های حرکتی است که به‌دنبال رویکرد بازی به منظور پوشش دهی سنین مختلف طراحی و اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.