نماز عید قربان در کردستان اقامه شد

مردم دیندار مناطق مختلف کردستان، امروز همزمان با سایر نقاط کشور، نماز عید قربان را در مساجد، مصلی‌ها و حسینیه‌ها برگزار کردند.

امام جمعه سنندج قبل از برگزاری نماز عید قربان در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: عیدقربان، نماد بندگی و تسلیم انسان در برابر ذات پروردگار و مهمترین مناسبت در دین اسلام است.

ماموستا فایق رستمی خواستار کمک به فقرا و تقسیم شادی‌های عید قربان با نیازمندان شد و افزود: کسی که در راه خدا قربانی می‌کند، اجر بزرگی نزد پروردگار دارد، ضمن اینکه در قرآن بر انجام این سنت حسنه تاکید شده است.

وی یادآور شد: این روز‌ها شاهد بزرگترین جنایت توسط رژیم صهیونیستی در غزه هستیم و تاکنون حدود ۴۰ هزار زن، مرد و کودک به شهادت رسیده‌اند.

امام جماعت مسجد جامع سنندج هم در خطبه‌های نماز عید قربان بر لزوم حفظ وحدت در کشورمان تاکید کرد و ادامه داد: حج نماد اتحاد و انسجام است و امروز جامعه اسلامی باید بیشتر از هر زمان دیگری این آیین معنوی آن را الگوی خود قرار داده و در راستای حفظ وحدت گام بردارند.

ماموستا مختار فرجی تاکید کرد: در آیین معنوی حج، هیچ تفاوتی بین حجاج نیست و همه یکرنگ و یکدست بوده و حجاج باید از فرصت حضور در سرزمین وحی، برای جلب رضایت پروردگار و تقرب به آستان الهی بیشترین بهره را ببرند.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره داشت و یادآور شد: برخی کشور‌های اسلامی هیچگونه عکس العملی نسبت به این جنایات و در حمایت از مردم مظلوم غره نشان نمی‌دهند که جای تاسف دارد.

نماز عید قربان در فقه شافعی (اهل سنت) ۲ رکعت است و در آن ۱۲ تکبیر ذکر می‌شود؛ هفت تکبیر در رکعت اول بعد از تکبیره الإحرام و قبل از قرائت فاتحه و پنج تکبیر در رکعت دوم قبل از قرائت فاتحه، ادا می‌شود.

بعد از اقامه نماز عید، امام جماعت خطبه‌ها را قرائت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.